• Anonym (Hoppfull)

Vad betyder ordet "älskling" för dig?

Som rubriken lyder.

Vad betyder det för dig när du kallar någon för älskling?

Lite bakinfo till min fråga;

Har träffat en man nu sedan i början utav februari.

Vi träffades genom vänner och höll kontakt via sms dagligen under ca fyra veckor. Träffades tre gånger under tiden ute på stan. Efter de veckorna så blev jag hembjuden på middag till mannen i fråga och det slutade med att jag stannade över natten.

Vi har fortsatt att träffas och har nästan daglig kontakt via sms. I nio gånger utav tio leder våra möten till sängen men inte alltid. Vi har roligt ihop och han få mig att skratta och mår bra. Han är väldigt fysisk med mig så som håller min hand, smeker mig över ryggen och vill att jag ligger nära när vi ska sova. Ge mig komplimanger, ställer frågor om mig och verkar bry sig om mitt väl och ve så att säga. Har fort uppfattningen om att han vill lära känna mig. Börjat att väva in mig i en kortare framtid när han planerar något och han har sagt att jag är en prioritering. Säger saker som " I sommar, då ska "vi".... Och syftar då på oss två.

Dock har han sagt att det tar tid för honom att bli förälskad.

Han har nästan från början kallat mig för "Darling" vid några få tillfällen både i sms och personligen, något jag inte har lagt någon vikt på utan mera tagit det som ett smeknamn. Men så idag, efter sex så kallade han mig för älskling. Nästan lite så där i förbifarten och jag kan ju lugnt erkänna att mitt hjärta slog ett extra slag då jag börja tycka om mannen i fråga.

Kan det vara så att han börja få starkare känslor för mig?

Vi är båda i 30 års åldern och jag har precis kommit ur ett över 15 års långt förhållande så känner mig helt grön på det här.

Så jag skulle önska lite inputt.

Glad påsk!

• Svar på tråden Vad betyder ordet "älskling" för dig?
  • Eena

Utifrån din beskrivning skulle jag tolka det som att han är seriös och börjar få starkare känslor

• Nandez
    Eena skrev 2017-04-13 17:13:39 följande:
    Utifrån din beskrivning skulle jag tolka det som att han är seriös och börjar få starkare känslor
    Det tror jag också
  • Anonym (aa)

låter som om han tar små steg för att se hur du ska reagera?Liksom checka läget

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Lili) skrev 2017-04-13 19:21:01 följande:

Fråga honom!

Det vore ju det bästa men jag är livrädd för svaret.
Svar på tråden Vad betyder ordet "älskling" för dig?