• Anonym (Ts)

Hur länge håller en konserv med matjessill?? Och hur förvarar man den???

Har köpt en sån där rund konservburk från Abba med matjessill. Hur ska jag förvara det som inte gick åt? Och hur länge håller det? Har kasst lukt och smaksinne så vill helst veta ungefär hur många dagar det håller sen öppnat.

• Svar på tråden Hur länge håller en konserv med matjessill?? Och hur förvarar man den???
  • Anonym (Linda)

Håller ett tag. Du förvarar den i kylen.

• Anonym (Pia)

Ca 3-4 dagar i kylskåp.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Linda) skrev 2017-04-13 18:46:22 följande:

Håller ett tag. Du förvarar den i kylen.

Ja så klart men hur? I fryspåse??

Och ett tag? Säger ju inte ett skit.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Pia) skrev 2017-04-13 19:29:20 följande:

Ca 3-4 dagar i kylskåp.

Jaså, det var kortare än jag trodde. Tack!
  • syntharen

Är den oöppnad så håller den över ett år i kylen. Vi brukar köpa när dom säljer ut efter midsommar och lagrar i kylen till nästa sommar, då smakar dom mildare och mjukare och är supergott med nypotatis, skirat smör, gräddfil och rödlök.

Är den öppnad så håller den bara några dagar skulle jag tro.

• Anonym (Ts)
    syntharen skrev 2017-04-13 20:10:38 följande:

Är den oöppnad så håller den över ett år i kylen. Vi brukar köpa när dom säljer ut efter midsommar och lagrar i kylen till nästa sommar, då smakar dom mildare och mjukare och är supergott med nypotatis, skirat smör, gräddfil och rödlök.

Är den öppnad så håller den bara några dagar skulle jag tro.

Tack för svaret :) kan vara bra att veta! Ska lägga det på minnet. Men tror du det är bäst att förvara det i fryspåse eller i en burk?
  • Anonym (Ts)
    Frontline skrev 2017-04-13 23:09:32 följande:

Men släng skiten..

Skiten? Mat som är helt okej ska man alltså slänga enligt dig? Inte konstigt att världen går åt helvete. Vet dock stt man inte kan ta det du skriver på allvar
  • Frontline
    Anonym (Ts) skrev 2017-04-13 23:11:30 följande:
    Skiten? Mat som är helt okej ska man alltså slänga enligt dig? Inte konstigt att världen går åt helvete. Vet dock stt man inte kan ta det du skriver på allvar
    Just det skiten...

Jag är nog en av dom snålaste du kan hitta och äter alltid maten som är utgången men just fisk i dess former slängs direkt...

Att du inte kan ta det jag skriver på allvar är upp till dig, jag skriver precis vad jag tycker och tänker och även känner för stunden utan att linda in nåt

Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Hur länge håller en konserv med matjessill?? Och hur förvarar man den???