• Äldre 14 Apr 09:47
    8732 visningar
    2 svar
    2
    8732

    Vad bör jag ha med mig/tänka på? 8 månaders

    Snart ska mannen jag & vår pojke på 8 månader iväg ett par dagar till London.

    Jag behöver veta allt om vad jag behöver ha med mig. Och vad man bör tänka på.

    Vår son är både jätte hyperaktiv hela tiden, han kan ej sitta still, och har svårt att somna i famnen, så är lite nervös inför flygresorna..

    Hur är det med bilbarnstolar i taxi? Finns det i London att beställa? Om man ska någonstans längre bort och det regnar tex..

    Ska man köpa resevagn? Vilken isåfall?

    Överrös mig med tips angående allt!

  • Svar på tråden Vad bör jag ha med mig/tänka på? 8 månaders
  • Äldre 14 Apr 13:06
    #1

    Gällande just London kan jag inte svara. Däremot reste jag, sambon och vår då 1 åriga dotter till Grekland för 2 år sen. Jag har ett väldigt kontrollbehov och tog med mig ALLT. Halva hemmet var med :P helt i onödan

    Flygresan löste vi med iPad och majskrokar. Kanske inte optimalt för andra, men de fungerade asbra för oss.

    Resevagnen var guld! Guld, guld guld! Köp en! Vår var en simpel från lekmer.se. Kostade 500:-, väger 5 kilo och blir minimal som ihopfälld. Använder den än idag.

    Vi åkte aldrig taxi men hyrde bil där man kunde lägga till en bilbarnstol. (Av grym kvalitet). Tror absolut att Taxibilarna har babyskydd, men måste troligtvis förbeställas.

    Ni kommer ha Askul! :)

  • Äldre 14 Apr 17:43
    #2

    Bärsjal/sele är bra att ta på flygplatsen, när vagnen blivit incheckad.

Svar på tråden Vad bör jag ha med mig/tänka på? 8 månaders