Lovar runt, håller tunt. Min pojkvän i ett nötskal
Min sambo och jag har haft lite problem under den senaste tiden eftersom hans studier har tagit upp så mycket tid. Jag pluggar samma utbildning men andra kurser och de senaste veckorna är det jag som har skött hushållet och allt annat här hemma. Vi har träffats men han har aldrig haft tid att ta på mig eller krama mig eller någon annan närhet. Nu i veckan brast allt och jag förklarade att allt det här har gjort att det känns som att vi håller på att glida isär och att jag inte längre kan eller orkar ta allt ansvar. Han tog till sig det hela och vi kom fram till att i helgen skulle vi avsätta en timme till att sitta i soffan och prata om hur vi ska göra med allt för att få vår relation att fungera. Nu när jag för ett tag sen påtalade det hela så är han helt frågande. Skulle vi prata? När sa vi det? Vad behöver vi prata om? Jag trodde vi hade pratat färdigt? (han menar kvällen han sa att han var för trött för att prata och då vi ist bestämde helgen).
Vad ska jag göra? Känns som att tillit är det viktigaste i ett förhållande och när han aldrig håller vad han lovar så tär det ju på förhållandet.
Någon som har tips, funderingar eller egna erfarenheter?