Vad händer om man inte aktiverar Windows?
Nu är det bara tre dagar kvar, och vi kan inte aktivera Windows. För vi har fel produktnyckel.
Vad kommer att hända?
Nu är det bara tre dagar kvar, och vi kan inte aktivera Windows. För vi har fel produktnyckel.
Vad kommer att hända?
du kommer inte kunna starta din dator...
Inte alls?
Om du har en laglig version så kan du ringa microsoft och få hjälp. Annars får du skaffa en version som inte behöver aktiveras... Eller googla lite kanske. Jag använder inte Windows själv, men om du har köpt din version så har du all rätt att installera den på en och samma dator precis så många gånger du själv vill, låt inte gubbarna på microsoft säga något annat. Dessutom så behöver en Windowsdator installeras om ungefär en gång i månaden eftersom det är ett så skräpigt OS.
Jag har en laglig version, som jag har köpt! Den följde med min förra dator, men nu har jag en annan dator, och de på microsoft säjer att den skivan bara är till den datorn, och att jag inte får sätta den i den här datorn! Jag tycker att dom är jätte-dumma, lite ledsen, men jag får väl köra skivan och ha trettio dagar till, så får jag väl sätt i nåt annat.
Dumma microsoft!
Kan du inte skaffa en ny produktnyckel? En nyckel som du inte behöver registrera.
Kan man göra det? Till skivan som man har?
Kan man köpa en ny Windowsskiva utan dator?
Du kan köpa en ny licens till Windows, men det är inte att rekommendera om du redan äger en. Det kostar väl någon tusenlapp tror jag.
Kolla på http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=WINXPHOSV
Det står visserligen att den "endast säljs tillsammans med ny hårdvara", men jag har frågat dem,
det räcker med att köpa en IDE-kabel, eftersom det är en väsentlig del i en dator.
En sådan kabel går på <100 kr....
Men är det inte så att man får installera Windows på 3st datorer och samma licens? det kanske är annurlunda med XP?
Tusen kronor! Oj Oj
Men vad gör man?
Kan man lägga in den skivan jag har var trettionde dag, eller blir den förstörd?
Typ microsoft gör så att den skivan bränns ut?