oskyldigt anklagad för sexuella trakasserier
Fick till mig förra veckan av min chef att en kvinnlig kollega klagat på mig och anklagat mig för att sextrakassera henne. Jag och kollegan har alltid haft en skämtsam relation, rätt flirtig från båda håll. Dock har jag det sista trott att hon velat nåt mer och skämtat med henne på vårt vis, typ frågat när vi ska gå hem ihop, nypt henne i rumpan på skoj. Satt mig extra nära henne och smekt henne på låret någon gång, alla i gruppen har vetat att det funnits en jargong mellan oss. Blev inkallad till chefen som fått en redogörelse från henne och chefen var minst sagt rasande. Jag tyckte dock både jag och tjejen var med på detta ich fattar inte varför hon angett mig, hon har ju skojat tillbaka och aldrig direkt sagt ifrån mer än att hon gått undan några gånger. Hon är också upptagen så fungerar på om hennes partner är den som är upprörd egentligen. Vad kan jag göra? Försökte prata med henne på FB men hon blockade mig, försökt prata med hennes kollegor som ger mig kalla handen osv. Vad kan det bli av detta? Kan jag få sparken? Har bara vikariat men önskan har hela tiden varit att hånen fast tjänst, känns helt kört. Tjejen ifråga är just nu sjukskriven och jag får inte jobba föränn chefen utrett detta men i vårt fall står ju ord mot ord. Vad kan hända nu?