• Anonym (orolig)

Hade sex efter abort...

Hej! JAG BEHÖVER HJÄLP OCH RÅD och jag är medveten om hur dum i huvudet jag låter och att det är mitt egna fel men jag måste få skriva ut det här. Någon kanske har gjort samma sak?

Jag gjorde medicinsk abort i förrgång (torsdags) och det gick bra. I går (fredags) gick jag på en födelsedagsfest och hade roligt. På kvällen hamnade jag i samma säng som en kille. Vi började kyssas och hade allmänt mys, men full och dum så tänkte jag bort allt som hade med aborten att göra och sa att jag hade mens, men han tyckte inte det spelade någon roll så vi hade oskyddat sex och jag har noll koll om han kom i mig, men tror inte det då jag däckade direkt efteråt.

Jag har idag tagit dagen efter piller och har haft brutalt ont i nedre delen av magen och liksom vid underlivet, det varade ca 4 timmar efter sexet. Smärtan är helt över nu men jag ÄR SÅÅÅÅÅ RÄDD för att få en infektion, är det HUNDRA att man får det av att ha sex eller är det bara stor risk för det? 

Ni behöver inte kommentera att det är oansvarigt och allt för det vet jag om och har grov ångest över detta att jag inte vet vad jag ska göra.

• Svar på tråden Hade sex efter abort...
  • EpicNurse

Ja det är stor risk att få en infektion. Speciellt när det sker under så pass orena förhållanden.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • PeterGB3G

Var rädd om dig. Ta hand om din kropp.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (orolig)
    EpicNurse skrev 2017-04-15 19:38:57 följande:

Ja det är stor risk att få en infektion. Speciellt när det sker under så pass orena förhållanden.

Ja jag förstår verkligen det, men är det liksom 9/10 kvinnor som exempel som får infektion om sex sker eller hur pass stor risk är det? Förlåt, men är så nojig och tänkte att du kanske vet! 
  • EpicNurse
    Anonym (orolig) skrev 2017-04-15 20:06:40 följande:

Ja jag förstår verkligen det, men är det liksom 9/10 kvinnor som exempel som får infektion om sex sker eller hur pass stor risk är det? Förlåt, men är så nojig och tänkte att du kanske vet! 

Det är svårt att säga eftersom de flesta inte har sex när de blöda och det finns inga statistik på hur många av dom som har det som får infektion. Men eftersom du hade sex så nära aborten och utan kondom så skulle jag säga att du löper något större risk än vad man generellt säger, tyvärr. Det betyder dock inte att du är garanterad en infektion.

Finns inte så mycket att göra nu mer än att vänta och se och inte gör om det!
  • elyse

Drack du alkohol också? Ring 1177 och fråga om råd.

• EpicNurse
    elyse skrev 2017-04-15 20:22:42 följande:

Drack du alkohol också? Ring 1177 och fråga om råd.

Fast varför skulle man inte få dricka? :/
  • Anonym (Va)

Jag skulle oroa mig mer för HIV! En kille som så lättvindigt knullar med en främling som har mens är inte direkt fräsch.

• elyse
    EpicNurse skrev 2017-04-15 20:34:12 följande:

Fast varför skulle man inte få dricka? :/

Jag tänker att alkohol alltid sänker immunförsvaret.
Svar på tråden Hade sex efter abort...