Svärföräldrarna vill komma till Sverige innan bf...
Hej,
Jag är gravid med mitt första barn och har bf i juli. Min man kommer från ett annat land och har sin familj kvar i det landet. Hans föräldrar och syster vill komma till Sverige innan bf och stanna här i en månad.
Vi bor i en tvåa och jag har sagt att dem får sova i vardagsrummet. Jag har varit ganska positiv till att dem vill komma innan jag visste att dem ville komma INNAN bf.
Jag vill inte ha en massa människor omkring mig när det är dags, jag vill inte komma hem från sjukhuset och ha flera personer hemma, vi kommer aldrig få ro.
Idag föreslog jag till min man att det är bättre om dem kommer i början av aug och åker tillbaka efter månad. Han blev sur och tyckte att jag är taskig som inte vill ha hans familj här. Så är det ju inte, jag försökte förklara att jag bara vill känna mig trygg när det är dags och vara själv med min familj och vila ut efter förlossningen. Han blev sur och har inte snackat med mig på 5 timmar nu.
Ville bara skriva av mig för att jag är så besviken på min man som inte vill förstå mig. Han är världens bästa annars men idag beter han sig märkligt. Vad borde jag göra? Ska jag ge mig och låta dem komma innan bf? Tänk om jag går över tiden, då hinner dem inte spendera så många dagar med bebisen.. Det är även för deras skull jag tycker dem borde komma ca 15 dagar efter bf men det verkar inte min man förstå. Han har hakat upp sig på att jag innerst inne inte vill att dem kommer (vilket jag aldrig sagt)