• PeterGB3G

    Lön till barnvakt

    Hur mycket ska man betala en barnvakt? Jag menar nu icke-proffs. Ung kvinna som passar ens barn och får cash svart.


    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-17 14:50
    UPPDATERAD:

    Många berättar här vad ni "tycker är rimligt" och vad barnvakten "borde ha". Jag vill också veta vad era konkreta erfarenheter är. Hur mycket har nu faktiskt betalat? Hur mycket har barnvakten begärt? Har dom varit nöjda eller krävt mer?
  • Svar på tråden Lön till barnvakt
  • Glinda från Oz

    Är det en vuxen person som du inte känner så runt 110 kronor/timme.

  • PeterGB3G

    Är inte det ganska mycket? Jag tänker mig skolungdom, 16-20 år. 110 kr svart motsvarar en rätt bra lön


    Glinda från Oz skrev 2017-04-17 10:18:48 följande:

    Är det en vuxen person som du inte känner så runt 110 kronor/timme.


    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Catharine)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 10:23:23 följande:

    Är inte det ganska mycket? Jag tänker mig skolungdom, 16-20 år. 110 kr svart motsvarar en rätt bra lön


    När jag var arton och jobbade som privat barnskötare (gravid och skött min egen ekonomi fullständigt i tre år redan) så jobbade jag för minst åtta euro i timmen. Det är redan åtta år sedan så rimligtvis borde det ha stigit lite.
  • PeterGB3G
    Anonym (Catharine) skrev 2017-04-17 10:29:21 följande:
    När jag var arton och jobbade som privat barnskötare (gravid och skött min egen ekonomi fullständigt i tre år redan) så jobbade jag för minst åtta euro i timmen. Det är redan åtta år sedan så rimligtvis borde det ha stigit lite.
    Var det utomlands? Ett heltidsjobb?


    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (Catharine)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 10:34:13 följande:

    Var det utomlands? Ett heltidsjobb?


    Finland, inte heltid utan nu och då!
  • Anonym (Tess)

    Jag har en tjej som passar mina barn ibland. Hon tar 100 kr i timmen svart. Men hon är 24 och har erfarenhet av att jobbat både på förskola och ett privat barnvaktsföretag.

  • Glinda från Oz
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 10:23:23 följande:

    Är inte det ganska mycket? Jag tänker mig skolungdom, 16-20 år. 110 kr svart motsvarar en rätt bra lön


    Någon som är 16 år är inte vuxen. Är personen över 18 år tycker jag 110 kronor i timmen är helt rimligt. Annars skulle jag säga runt 80 kronor/timme.
  • blomman 2

    Jag har betalat 200kr för 3 Tim och då ingår endast att värma upp middag. Barnvakten är 15 år och nöjd med det upplägget. Behöver barnvakt ca 2 ggr månaden. Vi bor grannar.

  • PeterGB3G
    blomman 2 skrev 2017-04-17 13:21:08 följande:

    Jag har betalat 200kr för 3 Tim och då ingår endast att värma upp middag. Barnvakten är 15 år och nöjd med det upplägget. Behöver barnvakt ca 2 ggr månaden. Vi bor grannar.


    Det verkar rimligt tycker jag. Blir 66 kr i tim. Motsvarar en lön på 80-90 kronor innan skatt. Kollat nu att ungdomar under 18 tjänar 78 kr på McDonalds.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Lön till barnvakt