• SweetBabe26

Nidblödning?

Haft illamående som kommit å gått i några dagar, även haft läckande från mitt ena bröst några dagar tidigare, molande känsla, å nu har jag fått en blödning det känns inte som en riktig mens undrar kan det vara en Nidblödning? Min känsla säger att jag är gravid ???????? någon som känner igen sej? Har ni fått som en mörk blödning?

• Svar på tråden Nidblödning?
  • Malinmana

Jag har detta färskt i minnet då jag är gravid i vecka 5 :) Fick en ljusrosa flytning ca 8-10 dagar efter ÄL, kom lite ena dagen och ännu mindre nästa, sen inget mer. Testade mig fyra dagar senare och det visade ett svagt men ändå tydligt plus. Verkar som att allas nidblödningar är olika både i färg och mängd och tydligen är det heller inte vanligt att man ens får det. Vad jag förstått så är det vanligast att den kommer 7-10 dagar efter ÄL men kan även komma något tidigare eller senare.

• Anonym (Korv)

Du borde kolla upp dig. Det där med att bröstet läcker kan i värsta fall tyda på Prolaktinum vilket är en tumör på hypofysen. Det tillståndet kan dessutom göra det svårare att bli gravid. Prolaktinnivåerna kan nämligen omöjligt vara såpass förhöjda att du börjar laktera några dagar efter ägget har fäst.

• Malinmana
    Anonym (Korv) skrev 2017-04-18 03:27:54 följande:

Du borde kolla upp dig. Det där med att bröstet läcker kan i värsta fall tyda på Prolaktinum vilket är en tumör på hypofysen. Det tillståndet kan dessutom göra det svårare att bli gravid. Prolaktinnivåerna kan nämligen omöjligt vara såpass förhöjda att du börjar laktera några dagar efter ägget har fäst.

Ja, ett läckande bröst lät lite oroväckande.
  • Anonym (var i cykeln)
    SweetBabe26 skrev 2017-04-17 11:25:58 följande:

Haft illamående som kommit å gått i några dagar, även haft läckande från mitt ena bröst några dagar tidigare, molande känsla, å nu har jag fått en blödning det känns inte som en riktig mens undrar kan det vara en Nidblödning? Min känsla säger att jag är gravid ???????? någon som känner igen sej? Har ni fått som en mörk blödning?

Var i cykeln befinner du dig? En nidblödning kommer ju när ägget fäster in, alltså cirka 3-10 dagar efter ägglossningen. Jag har haft det tre gånger, de första två hade jag som en femkrona bara under en kort stund. Nu sist småblödde det lite under 3 dagar, sista dagen bara brunaktigt då det var gammalt blod som kom ut. Då var det under dag 3-5 efter ägglossningen. 

Kan ju även vara spottings inför mens. Man vet ju aldrig om det var en nidblödning förrän man får bekräftat att man faktiskt är gravid. Illamående kommer ju oftast lite senare, när man uppnått tillräckligt höga halter av hormon i kroppen, 

Köp ett test är mitt råd!

• SweetBabe26

Är i den veckan jag har mensen, men ingenting känns som jag brukar när jag nu blöder, illamående till å från väldigt mycket, trötthet, yr har jag känt mej ibland med, brukar alltid få mensvärk när mensen satt igång men har inte känt av det. Är i 4e dagen på min mens dag å igår dag 3 hade jag molande känsla för att sen gå över. Blodet jag hade 1a dagen var mörkare för att sen vara ljusare.

• Anonym (var i cykeln)
    SweetBabe26 skrev 2017-04-20 17:52:28 följande:

Är i den veckan jag har mensen, men ingenting känns som jag brukar när jag nu blöder, illamående till å från väldigt mycket, trötthet, yr har jag känt mej ibland med, brukar alltid få mensvärk när mensen satt igång men har inte känt av det. Är i 4e dagen på min mens dag å igår dag 3 hade jag molande känsla för att sen gå över. Blodet jag hade 1a dagen var mörkare för att sen vara ljusare.

Låter som vanlig mens
Svar på tråden Nidblödning?