• Anonym (Sjuk?)

Domningar vid stress?

Någon här som får domningar i en arm eller ett ben vid stress? Även runt munnen känner jag det ofta. Det kommer ofta i samband med att jag får som andnöd, kan bara ta korta andetag. När det domnar i en arm får jag svårt att hålla en penna.

• Svar på tråden Domningar vid stress?
  • MeandHim

Mina armar och händer domnar hela tiden, speciellt på morgon. Har ingen känsel då,känns som att någon satt ett snöre vid armbågen och allt blod bara stryps åt. Vet inte om det har med stress att göra men är sjukskriven för utmattningssymptom

• Anonym (Sjuk?)
    MeandHim skrev 2017-04-17 12:58:37 följande:

Mina armar och händer domnar hela tiden, speciellt på morgon. Har ingen känsel då,känns som att någon satt ett snöre vid armbågen och allt blod bara stryps åt. Vet inte om det har med stress att göra men är sjukskriven för utmattningssymptom

Är du utmattad? Ibland ger läkarna en ångest och utmattning som diagnos när de inte hittar annat. I mitt fall är jag rädd att jag har något annat. Stress borde man ju tåla utan att få domningar och "sockerdricka"i kroppen.
  • MeandHim

Ja jag är helt säker! Varit sjukskriven för det tidigare. Har alla symptom för utmattning. Domningarna däremot kom ett halvår efter att jag först blivit sjukskriven.

• Anonym (ja)

Ja, det runt munnen gissar jag beror på hyperventilation och det andra på att spänningar klämmer in nerver. 

• Anonym (Sjuk?)
    Anonym (ja) skrev 2017-04-18 11:28:11 följande:

Ja, det runt munnen gissar jag beror på hyperventilation och det andra på att spänningar klämmer in nerver. 

Har tänkt så men det flyttar på sig. Är orolig för ms eller annat värre. Men oroa sig gör ju ingen glad.
Svar på tråden Domningar vid stress?