Snuttis2 skrev 2017-04-17 21:34:38 följande:
Är det din första graviditet?
Förstår om du är orolig men försök istället att ta en dag i taget och njuta av din graviditet! För vad som än händer så kan du inte påverka det! Det enda du kan göra är att försöka leva så normalt som möjligt och ta hand om dig själv och bebisen!
Försök att tänka att du väntar barn inte missfall!
Jag vet hur det är att kämpa med oron är själv gravid för tredje gången men väntar fortfarande på att få bli förälder. Men oro får varken mig eller dig eller bebisarna att må bra!
Jag har haft många graviditet symtom , men det behöver inte betyder något när det gäller hur graviditeten utvecklas ! min bästa vän hade inte ett enda symtom annat än att mensen inte kom! Inget illamående, ingen värk, inga rörelser osv! Hon har två frisk o pigga pojkar idag!
Hjärtat är möjligt att se i på ultraljud VUL i v 7 men du kan inte höra hjärtljuden genom magen! Om du känner eller hör något så är det andra ljud eller troligtvis din egen puls!
Du kommer först märka av barnet när det vuxit till sig o börjar sparka framåt v 20! Ibland något tidigare ibland senare! Det är först runt v 25 som du kan höra bebisens ljud från livmodern.
Lycka till!
Jaha ! Tack så mkt för detta långa inlägg, det hjälpte mig oxå :)
Lycka till till dig med! :)