• Vindpust

    Oenig föräldrar

    Jag lever i en bonusfamilj där allt funkar väl på hemmaplan men då det kommer till min sambo och hans ex så är det ofta tjafs.

    Tjafset går ibland ut över vår relationen då det involverar min sambos familj som exet har kontakt med för att göra sambon förbannad mm.

    Nyfiken på att höra om andra har detta problem och hur ni hanterar det?

    Jag brukar inte lägga mig i alls men ibland kan jag såklart undra både hur min sambo tänker samt ex vilket går ut över mig själv. Nått tips på hur man skall låta sådan här saker bara gå in genom ena örat och ut genom det andra.

  • Svar på tråden Oenig föräldrar
  • KomPappa

    Jag önskar jag hade ett svar, men är själv bonusförälder till två sötnosar med olika pappor, en är inte ens med i bilden, förutom något besök i hemorten två gånger per år, och den andra verkar göra allt för att trilskas.

    Det är nog aldrig lätt att komma in i en familj där det finns andra föräldrar, vuxna människor, som inte kan bete sig. I min lilla familj är det mest det minsta barnets pappa som gör allt för att skapa irritation. Allt ifrån underhåll till val av förskoleplats ska ifrågasättas och han beter sig riktigt dåligt.

    Jag kan ta det men jag ser hur min flickvän och barnets mamma tar åt sig när hon får höra att hon inte gör det bästa för grabben och är en dålig människa.

    Jag tänker att man får räkna med att det inte bara är glitter och glamour utan att det också kommer otrevliga saker med när man går in i en familj, bonus är inte alltid positivt :)

    Det är svårt att påverka din sambos ex, men det kan hjälpa mycket ifall du och din sambo har en bra kommunikation er emellan och att du berättar hur du känner. Eftersom du upplever att det är ett problem så är en bra start att prata med din sambo hur du känner.

Svar på tråden Oenig föräldrar