Hur länge efter missfall visar det positivt?
Jag har haft 2 missfall tätt efter varandra, det första den 13 januari och det andra den 22 mars, det är alltså 27 dagar sedan jag fick det senaste missfallet, drygt 4 veckor alltså. Var hos barnmorskan för 2 veckor sedan och gjorde urintest, det visade ett så svagt plus att hon sa att det knappt gick att avläsa det vilket betydde enligt henne att hormonerna är på väg att sjunka. Idag tog jag ett nytt test som visade positivt. Har hört att hormonerna kan hålla i sig ett bra tag, men hur länge då?
Mitt missfall den senaste gången var precis som det innan; började med klarrött blod på kvällen vilket ökade och ökade, vaknade på morgonen efter och det bara woshade ut blod i toaletten, som en liten blod-explosion, därefter de sedvanliga klumparna etc. och blödde som en riklig mens i ungefär 2 1/2 vecka.
Är nu undrande om jag faktiskt inte fickmissfall...? Vilket verkar extremt osannolikt. Eller är det så att hormonerna fortfarande finns kvar i mig och visas pga. Clearblue är ett så känsligt test?
Någon vis där ute som kan sprida ljus över detta?