• GRAVID KVINNA 23

BEHÖVER JAG VARA OROLIG???

Är i veckan 6+4 (7)

Kollade nyss när jag gick t toa om mitt slem.

Sen fick jag på pappret en sån som på bilden, och på fingret. Behöver jag vara orolig om MF eller är det vanlig??

• Svar på tråden BEHÖVER JAG VARA OROLIG???
  • Anonym (My)

Vanligt med flytningar

• Anonym (Seriöst)

Alltså lägg av nu!

Det där är vanlig flytning.

Att döma av alla dina extremt korkade inlägg så verkar du behöva hjälp på riktigt! Blir orolig för ditt blivande barns skull... :(

• Anonym (Be nice)
    Anonym (Seriöst) skrev 2017-04-17 20:34:36 följande:

Alltså lägg av nu!

Att döma av alla dina extremt korkade inlägg så verkar du behöva hjälp på riktigt! Blir orolig för ditt blivande barns skull... :(

Vet inte vilka andra inlägg du menar men bara för att man tänker något så behöver man inte säga det speciellt inte på ett så otrevligt sätt. Alla är vi olika, vissa oroar sig mer än andra
  • GRAVID KVINNA 23
    Anonym (Seriöst) skrev 2017-04-17 20:34:36 följande:

Alltså lägg av nu!

Ursäkta mig nu!

Grejen är att det är mitt första barn och jag läste mycket om flyktingar men vill vara säkert med alla eftersom jag är bara en människa och vet nästan i genuint om det. Detta är familjeliv som man kan fråga och hjälpa varann.
  • GRAVID KVINNA 23
    CML skrev 2017-04-17 20:36:18 följande:

Du behöver inte vara orolig

Tack så mkt. Bli lugnare. Tänkte eftersom. Vet ej vilka flyktingar är bra och vilka är dålig
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Be nice) skrev 2017-04-17 20:38:51 följande:

Vet inte vilka andra inlägg du menar men bara för att man tänker något så behöver man inte säga det speciellt inte på ett så otrevligt sätt. Alla är vi olika, vissa oroar sig mer än andra

Nej man behöver inte vara otrevligt men det finns inte så många sätt att uttrycka att någon verkar helt bakom flötet!

När någon skriver inlägg efter inlägg om att hen bara känner fostrets hjärta slå ibland (i vecka 7), att man är gravid i v 2, att man vill kolla hur många ägg där är när man är gravid osv så är det något som inte stämmer.

Oro är normalt att ha, men har man så stor okunskap om allt som ts verkar ha så bör man nog boka tid med en barnmorska som kan gå igenom varenda ord i boken om graviditet.
  • Anonym (My)
    Anonym (Seriöst) skrev 2017-04-17 20:48:55 följande:

Nej man behöver inte vara otrevligt men det finns inte så många sätt att uttrycka att någon verkar helt bakom flötet!

När någon skriver inlägg efter inlägg om att hen bara känner fostrets hjärta slå ibland (i vecka 7), att man är gravid i v 2, att man vill kolla hur många ägg där är när man är gravid osv så är det något som inte stämmer.

Oro är normalt att ha, men har man så stor okunskap om allt som ts verkar ha så bör man nog boka tid med en barnmorska som kan gå igenom varenda ord i boken om graviditet.

Eller så låter man bli att svara i tråden...
  • CML
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-17 20:41:48 följande:

Tack så mkt. Bli lugnare. Tänkte eftersom. Vet ej vilka flyktingar är bra och vilka är dålig

Flytningar är som sagt vanligt, vissa har mer vissa har mindre . Du har ingen anledning att oroa dig så länge det inte kommer färskt blod, då menar jag inte blodstrimmor utan mer som mens. Det behöver inte ens det vara farligt eftersom vissa blöder genom hela graviditeten.

Så här tidigt ska du bara leva på som vanligt och försöka att inte känna efter så mycket :) Lycka till
  • GRAVID KVINNA 23
    Anonym (Seriöst) skrev 2017-04-17 20:48:55 följande:

Jag har bokat tid med bm 25/4, och jag hade innan ett missfall som jag kunde inte veta för flytningar eftersom förran graviditet fanns inte sån flytnig det därför jag är lite rädd on att det är kanske pågång. Men tack och lov är det vanlig och kan blir lugnare.
  • GRAVID KVINNA 23
    CML skrev 2017-04-17 20:55:38 följande:

Flytningar är som sagt vanligt, vissa har mer vissa har mindre . Du har ingen anledning att oroa dig så länge det inte kommer färskt blod, då menar jag inte blodstrimmor utan mer som mens. Det behöver inte ens det vara farligt eftersom vissa blöder genom hela graviditeten.

Så här tidigt ska du bara leva på som vanligt och försöka att inte känna efter så mycket :) Lycka till

Okej. Tack så mkt. Det Ska jag göra. Grejen är att jag är lugn hela tiden och tänker inte på MF hel dan men on det kmr nåt som jag ej vet vad det är så frågar jag här , eftersom jag hann ju inte läsa klart om allting.
Svar på tråden BEHÖVER JAG VARA OROLIG???