• Anonym (Rötägg)

Rötägg på familjeliv

Jag undrar varför man är ett rötägg här på fl bara för att man inte håller med TS? Jag tycker ändå man får ta att folk säger sina åsikter här på ett forum, oavsett man håller med eller inte. Man kan dock hålla god ton när man inte håller med ändå, men jag undrar varför man framställs som ett rötägg om man inte håller med TS?

• Svar på tråden Rötägg på familjeliv
  • Anonym (Klyban)

Som man ropar får man svar

• kioskvältare

Jag håller inte med dig faktiskt. De som ses som rötägg gör det inte pga sin motsatta åsikt utan pga sitt sätt att uttrycka sig dvs de faktiskt beter sig som rötägg.

• Anonym (m)
    kioskvältare skrev 2017-04-17 23:00:18 följande:

Jag håller inte med dig faktiskt. De som ses som rötägg gör det inte pga sin motsatta åsikt utan pga sitt sätt att uttrycka sig dvs de faktiskt beter sig som rötägg.

ja och kommer med personangrepp om vilken vidrig människa du TS är osv...

men jag tror det kan bli missförstånd också. Om någon istället uttrycker "jag tycker att så som du har gjort TS är fel därför att...."  så finns det alltid folk som direkt blir provocerade och tror att man hatar TS, och TS tar åt sig på ett orimligt sätt... tyvärr. Och lägger en massa ord i varandras mun.

Vissa förstår inte vad konstruktiv kritik är
  • kioskvältare
    Anonym (m) skrev 2017-04-17 23:07:20 följande:
    ja och kommer med personangrepp om vilken vidrig människa du TS är osv...

men jag tror det kan bli missförstånd också. Om någon istället uttrycker "jag tycker att så som du har gjort TS är fel därför att...."  så finns det alltid folk som direkt blir provocerade och tror att man hatar TS, och TS tar åt sig på ett orimligt sätt... tyvärr. Och lägger en massa ord i varandras mun.

Vissa förstår inte vad konstruktiv kritik är
    Nej, det är ganska många som inte kan det faktiskt.
  • Anonym (Åsikter)

Om man hävdar att ens åsikt är en sanning beter man sig som ett rötägg anser jag. Det är viktigt hur man uttrycker sig. Man bör börja meningar med "jag tror att......"jag tycker att....."min åsikt är.....som jag ser det....osv.

• Anonym (Precis så)
    kioskvältare skrev 2017-04-17 23:00:18 följande:

• Anonym (Rötägg)

Jag är ett rötägg för jag tycker inte att 19/20-åringar ska ha barn/gifta sig.

Jag tycker man är ett rötägg om man inte kan ta andras åsikter.

• kioskvältare
    Anonym (Rötägg) skrev 2017-04-17 23:18:05 följande:

Jag tycker att man är ett rötägg om man framför sin åsikt på ett burdust/elakt/nedlåtande/kränkande sätt och sedan får mothugg på detta och vägrar förstå att det inte är ens åsikt som är problemet utan hur man framförde den.
  • Anonym (m)
    Anonym (Rötägg) skrev 2017-04-17 23:18:05 följande:

kopiera gärna meningen ordagrant, när du sa detta
    som tydligen gjorde dig till ett "rötägg"
Svar på tråden Rötägg på familjeliv