• Anonym (Besviken Fru)

Han tittar på andra tjejer!

Hej! 
    Vet inte riktigt hur jag ska börja, men det är så här att jag har kommit på min man att titta på andra tjejer på internet. Jag vet om att han porrsurfar, men nu har jag kommit på honom med att titta på bilder på lättklädda tjejer.  

Jag har aldrigt riktigt kommit till sans med att han har porrsurfat men jag har valt att acceptera det.

Men det här med att han väljer att titta på bilder på tjejer sårar mig så fruktansvärt. Jag har själv en sådan fruktansvärt dålig självkänsla, jag har fött tre barn så kroppen ser ju inte direkt ut som dom tjejerna maken väljer att titta på.

Jag vet inte vad jag vill ha ut med denna tråd, jag vill nog veta överreagerar jag?
    Hur skulle ni andra tjejer där ute ställa sig till att din man/pojkvän tittar på bilder på lättklädda tjejer över nätet? 

• Svar på tråden Han tittar på andra tjejer!
  • Anonym (pia)

Jag tittar på snygga killar både med och utan kläder, men att jag tycker att de är snygga eller sexiga betyder ju inte att jag älskar min man mindre eller vill lämna honom för någon som kanske rent estetiskt är snyggare.

Jag förstår inte varför man ska känna sig svartsjuk och hotad av sånt faktiskt.

• Anonym (Besviken Fru)
    Anonym (pia) skrev 2017-04-17 23:07:49 följande:

Jag tittar på snygga killar både med och utan kläder, men att jag tycker att de är snygga eller sexiga betyder ju inte att jag älskar min man mindre eller vill lämna honom för någon som kanske rent estetiskt är snyggare.

Jag förstår inte varför man ska känna sig svartsjuk och hotad av sånt faktiskt.

Tack för ditt svar! :)
    Jag själv kollar inte på andra, så jag själv förstår tyvärr inte tjusningen i det. Har försökt att inte bli sårad och accepterat det faktum att han väljer att titta på andra. Men min självkänsla blir ju inte dirket hjälp av hans eviga tittandet! :(
  • Anonym (pia)
    Anonym (Besviken Fru) skrev 2017-04-17 23:12:18 följande:
    Tack för ditt svar! :)
    Jag själv kollar inte på andra, så jag själv förstår tyvärr inte tjusningen i det. Har försökt att inte bli sårad och accepterat det faktum att han väljer att titta på andra. Men min självkänsla blir ju inte dirket hjälp av hans eviga tittandet! :(
    Fast din självkänsla är DU ansvarig för, den kan du jobba med.

Det ligger i människans natur att titta på och uppskatta det som är vackert. B ara för att man är i ettförhållande och älskar någon betyder inte det att man måste ha skygglappar och inte längre tycker om att titta på vackra saker vare sig det är en målning, en vacker vy eller en naken människa. Som sagt så handlar det inte om att man inte är nöjd med sin partner och letar efter något annat utan helt enkelt som tycker man om att se vackra saker.

Det är ju inte så att man själv är det vackraste i världen och det är inte farligt om ens parter kan tycka att någon annan är vackrare. Kärleken och förhållandet baseras ju inte bara på utseendet(för då skulle det inte vara något djupare och värdefullt). Kan du bara se det så så behöver du heller inte ogilla att han tittar.

Oavsett så ska du nog ändå jobba med självkänslan. Att han skulle sluta titta kommer inte att stärka din självkänsla, bara så du vet.
  • Anonym (Elakt)

Jag tycker att det är elakt och respektlöst gentemot dig faktiskt. Jag hade blivit jätteledsen om jag kom på min man med att glo på andra "perfekta" kvinnor. Hade känts som att jag inte dög. Nu kanske även min man gör detta, vad vet jag, men isåfall sköter han det smidigt. Det jag inte vet har jag inte ont av.

• Anonym (Besviken Fru)

Jag jobbar med min självkänsla varje dag! Men den har fått sig en rejäl törn i och med detta.

Jag har vetat om detta med bilderna i några dagar, och idag frågade jag honom rakt ut om han brukar titta på andra tjejer på näten. Och han lovade dyrt och helig att sånt sysslar inte han med. Och sanningen är den, att han tittar på bilder flera gånger i veckan! Jag är sårad över att han valde att ljuga för mig också! :( 

Tjejerna är unga, snygga, och har perfekta stora bröst. Allt som inte jag har! 

Nä helt ärligt, jag är jätte sårad över detta och det är inte ok för mig! Vet inte om jag ska säga som det är till honom, att jag vet om allt om hanns tittande... Vi snackar flera 100 tals bilder i veckan! :( 

• Anonym (pia)
    Anonym (Besviken Fru) skrev 2017-04-17 23:43:37 följande:

Jag jobbar med min självkänsla varje dag! Men den har fått sig en rejäl törn i och med detta.

Jag har vetat om detta med bilderna i några dagar, och idag frågade jag honom rakt ut om han brukar titta på andra tjejer på näten. Och han lovade dyrt och helig att sånt sysslar inte han med. Och sanningen är den, att han tittar på bilder flera gånger i veckan! Jag är sårad över att han valde att ljuga för mig också! :( 

Tjejerna är unga, snygga, och har perfekta stora bröst. Allt som inte jag har! 

Nä helt ärligt, jag är jätte sårad över detta och det är inte ok för mig! Vet inte om jag ska säga som det är till honom, att jag vet om allt om hanns tittande... Vi snackar flera 100 tals bilder i veckan! :( 

Du verkar inte vilja förstå vad jag menar.

Vad gör det att de är unga, snygga och har perfekta bröst? Du trodde väl ärligt talat inte att du är den snyggaste i världen och att man inte kan tycka att någon annan är snyggare än dig? Även om han inte tittade på en enda bild så är du fortfarande inte snyggast i världen.

MEN, det är ju inte det det handlar om utan han har valt dig för att han älskar dig och vill vara med dig, för att du är underbar, för att du är DU. Det förändras ju inte för att man ser en annan eller 100 snygga tjejer. Det är bilder/filmer, det är yta och det är inget som påverkar kärleken.

Hur jobbar du med självkänslan varje dag?

Och varför i all världen ställer du frågor du inte kan hantera svaret på? Varför fråga om han tittar när du sen inte klarar av svaret? 
  • Anonym (Äh)

Många killar, inklusive mig själv som kollar på snygga tjejer välformade på gymmet och blir kåta. Jag runkar gärna till bilder på sexiga kvinnor, inte istället för att ha sex med min kvinna dock. Men det finns alltid snyggare tjejer man går igång på mer. Det är väl som någon slags otrohet kanske men det skadar ingen så länge de inte vet. Din kille bör vara mer diskret.

Hur står det till i sexlivet annars? Tillfredsställer du honom?

• Domesticgoddess
    Anonym (Äh) skrev 2017-04-18 00:02:07 följande:

Många killar, inklusive mig själv som kollar på snygga tjejer välformade på gymmet och blir kåta. Jag runkar gärna till bilder på sexiga kvinnor, inte istället för att ha sex med min kvinna dock. Men det finns alltid snyggare tjejer man går igång på mer. Det är väl som någon slags otrohet kanske men det skadar ingen så länge de inte vet. Din kille bör vara mer diskret.

Hur står det till i sexlivet annars? Tillfredsställer du honom?

Tycker du har en bra och viktig poäng här. Att ens partner (och man själv) tittar på och fantiserar om sexiga främlingar är ingenting konstigt, snarare ytterst normalt tycker jag.

Däremot om han/hon väljer bort sex med partnern för att istället onanerar framför datorn så känns det som att någonting är fel i förhållandet.
  • Anonym (Besviken Fru)

Pia jag förstår vad du menar, men jag håller nog tyvärr inte med dig. Visst jag kanske inte är den snyggaste i värden, det är nog inte min man heller. Och visst utseende är inte allt. Men för mig handlar det inte bara om att han tittar på snygga tjejer utan att han verkar ha ett enormt behov av att göra det.Och att han gör det även fast han vet att det sårar mig jättemycket. Jag har inte detta behov, jag är helt nöjd men att se på honom.

Vårat samliv är helt ok, men det är ju samma sak där har jag märkt att oftast går han in på toa en lång stund, sedan kommer han ut är lite små kåt och vill ligga. Då har han suttit och eggat upp sig med en massa andra tjejer innan han kan ligga med mig, och detta är inte ok för mig! 

Sen är jag så sjukt less på denna attityd att vi kvinnor ska acceptera att män har detta behov av att titta på andra tjejer hela tiden. Jag har kommit till den punkt när jag inte gör det faktiskt, jag tycker det är förnedrande! 

• Anonym (Girl30)

Så att det är den SNYGGASTE man runkar till?

Vad enkelt.

Jag har lämnat en pojkvän efter att jag märkte att han runkat till porr medans jag var ute med hunden.

Jag menar, om jag har en sjysst, fungerande bil i garaget - inte fan ringer jag taxi.

Svar på tråden Han tittar på andra tjejer!