• Jaktgudinnan

Otrogen eller inte??

Allt började för 1 1/2 år sedan när min man byte jobb! Allt var lugnt första halv året sen började han jobba över utan att meddela och när han slutade på kvällen så tog det över 1 timme att komma hem trots att vägen normalt skulle ta max 10 minuter med bil. Han började ha mobilen under uppsikt och alltid på ljudlöst! Så jag frågade tillslut om han hade hittat någon på jobbet! Han blev jätte arg och tyckte att jag var hemsk som kom med sådana anklagelser och att jag hade nu förstört hans arbetsrelation till hans kvinnliga kollegor. Efter det blev han väldigt distans tagande till hela familjen men all övertid och alla sena hemkomster slutade. Så fick vi helt oväntat ta bort våran hund och jag tog det väldigt hårt, hon fattades mig något oerhört och då ändrade han sitt beteende mot hela familjen och blev plötsligt delaktig. Jag tyckte att det kändes som han gjorde ett val?! Att stanna kvar?han själv säger att han bara hade det jobbigt på arbetet under denna period. Sen var allt bra tills han blev erbjuden att gå en kurs via jobbet på annan ort. Det går inte att nå honom på kvällarna, när man frågar så har att suttit kvar på kursgård till kl 20 på kvällarna eller någon annan ursäkt! Så nu låter jag honom ringa och det är oftast mellan kl 21-22 han hör av sig. Ändå säger han att det är så tråkigt att ligga på hotell rummet och att han oftast ligger och tittar på film på datorn och somnar på Em/kvällen???! Varför kan man då inte ringa hem en stund då om det är så tråkigt!????? så för 2 veckor sedan så sa han att han hade slut på pengar på sitt konto så jag förde över en peng till hans! Idag när jag skulle tvätta så hade han lagt ett par byxor i tvätten och när jag skulle tömma fickorna så låg det 3 kvitton i byxficka. Ett var en herrklädaffär i den stad han är i det andra var från systemet på en flaska vin och det tredje var från en mat butik där han köpt lite tilltugg till vinet skulle jag gissa på! Kändes som jag tittade på inköp till en date?! Inget har han nämnt och inga nya kläder har han haft med sig hem. Sen damp det även ner ett mail från hans jobb att han skulle betala de två glass öl han satt upp på rummet och det var samma dag som han kört de övriga inköpen? Nu känns det jobbigt eftersom jag redan frågat honom om han varit otrogen och att det känns som jag snokat och sökt efter något bevis på att min magkänsla var rätt förra gången?! Om jag nu misstolkar allt så skulle jag förstöra allt om jag skulle ifrågasätta dessa inköp? så har någon där ute råd och ev erfarenhet av sådan här situationen?? Känner mig väldigt vilsen i allt det, vi har varit sambos i över 15 år och gifta i 5 år och vi har förut kunnat prata om allt så jag blev oerhört förvånad över hans reaktion när jag frågade honom om han hittat någon annan!! Tacksam för svar??

• Svar på tråden Otrogen eller inte??
  • anniemamman

Förstår din känsla, är själv i samma sits!

Misstänker att min man är otrogen- han har likt din sin telefon på ljudlös och är väldigt noga med att jag inte är ensam i rummet när den ligger på laddning osv. Han tar den även med när han ska duscha... min man har också jobbat övertid den senaste tiden mycket, varit ute och jagat vildsvin några nätter och åkt till jobb på helgen för att de ringde efter honom, eftersom det "bara var han som hade tillgång" till det dom skulle göra .. DESSUTOM hittade jag ett hjärta i hans plånbok igår. Ett pappershjärta som är utklippt.. Vet fan inte vad jag ska tro.

Han har också undvikit mig och barnen och vill absolut inte röra mig. Känner mig otroligt vilsen och ledsen.

• anniemamman

Jag tycker du ska konfrontera din man igen! Ställ honom mot väggen. Jag kommer snart göra det - men jag vill ha fler "bevis" först. Jag tycker du har väldigt många bevis! Det verkar onekligen som din man är otrogen tycker jag. Jävla svin! ..

• Jaktgudinnan

Tack för svar, tråkigt att du just nu är i samma sits, för det tar på energin! Åh ibland känns det som man bara letar efter bevis, eftersom man inte törs lita på magkänslan! Förra gången jag frågade om han hittat någon annan så diskuterade vi även vad vi ansåg räknades som otrohet och vi såg inte alls lika på det! Jag anser fortfarande att om man raderar sms och samtal i mobilen från en person och inte kan eller vill berätta vem man spendera tid med eller skjutsat m.m så känner jag att man är emotionellt otrogen men han ansåg att man kunde ha kära vänner som inte berättade om och otrogen var man när man hade sex med någon annan! Så ja de kanske inte hade hunnit ha sex när jag frågade förra gången och då ljög han ju inte. Åh det känns tyvärr som att jag måste fråga honom igen och se vad svaret blir denna gång?hotell, nya kläder, vin m.m känns inte direkt som något man gör för att man tycker att hotell rummet är tråkigt och man livar upp det i sin ensamhet direkt!! Är så himla tråkigt bara? önskar dig all lycka och att ni lyckas reda ut allt??

• anniemamman

Precis, man törs inte lita på magkänslan- därför att den brukar stämma. Jag förstår bara inte hur man kan göra så efter allt man gör för både honom och barnen. Aldrig att jag gjort honom något ont med flit. Detta är det största sveket jag varit med om; Om det nu stämmer med otrohet..

Nej, kvittona du hittade är jävligt starka bevis. Eh, kläder, som inte ens du har fått se. Och vin? Nej, glöm det... jag tänker inte vara naiv längre. Nu får det räcka. Jag ska ha is i magen och försöka ta honom på bar gärning efter jobb.. Önskar också dig all lycka! Allt blir svårare med tanke på att man har barn....

• Jaktgudinnan

Ja barnen gör att man inte vill göra något förhastat, det som gör situationen jobbig är också att han är väldigt kärleksfull och inte alls avståndstagande utan nästan åt det andra hållet ???? Åh talar gärna om hur mycket han älskar mig och att han inte skulle klara sig utan mig? därför är det så himla märkligt att mycket han gör pekar på att han är otrogen?? Som om han söker bekräftelse? att han både vill ha kakan och äta den!!! Åh det märkliga är att man söker bevis men när man hittar några önskar man nästan att man inte hittat några?sviken är alldeles rätt ord och jag kan känna ibland när jag har försökt att prata med honom kring min fråga om otrohet och känslor kring det så otroligt ensam????

• K Kalle
    anniemamman skrev 2017-04-20 00:04:53 följande:

Precis, man törs inte lita på magkänslan- därför att den brukar stämma. Jag förstår bara inte hur man kan göra så efter allt man gör för både honom och barnen. Aldrig att jag gjort honom något ont med flit. Detta är det största sveket jag varit med om; Om det nu stämmer med otrohet..

Nej, kvittona du hittade är jävligt starka bevis. Eh, kläder, som inte ens du har fått se. Och vin? Nej, glöm det... jag tänker inte vara naiv längre. Nu får det räcka. Jag ska ha is i magen och försöka ta honom på bar gärning efter jobb.. Önskar också dig all lycka! Allt blir svårare med tanke på att man har barn....

Kan du inte bara åka till hans jobb när han har "övertid"?
Svar på tråden Otrogen eller inte??