Otrogen eller inte??
Allt började för 1 1/2 år sedan när min man byte jobb! Allt var lugnt första halv året sen började han jobba över utan att meddela och när han slutade på kvällen så tog det över 1 timme att komma hem trots att vägen normalt skulle ta max 10 minuter med bil. Han började ha mobilen under uppsikt och alltid på ljudlöst! Så jag frågade tillslut om han hade hittat någon på jobbet! Han blev jätte arg och tyckte att jag var hemsk som kom med sådana anklagelser och att jag hade nu förstört hans arbetsrelation till hans kvinnliga kollegor. Efter det blev han väldigt distans tagande till hela familjen men all övertid och alla sena hemkomster slutade. Så fick vi helt oväntat ta bort våran hund och jag tog det väldigt hårt, hon fattades mig något oerhört och då ändrade han sitt beteende mot hela familjen och blev plötsligt delaktig. Jag tyckte att det kändes som han gjorde ett val?! Att stanna kvar?han själv säger att han bara hade det jobbigt på arbetet under denna period. Sen var allt bra tills han blev erbjuden att gå en kurs via jobbet på annan ort. Det går inte att nå honom på kvällarna, när man frågar så har att suttit kvar på kursgård till kl 20 på kvällarna eller någon annan ursäkt! Så nu låter jag honom ringa och det är oftast mellan kl 21-22 han hör av sig. Ändå säger han att det är så tråkigt att ligga på hotell rummet och att han oftast ligger och tittar på film på datorn och somnar på Em/kvällen???! Varför kan man då inte ringa hem en stund då om det är så tråkigt!????? så för 2 veckor sedan så sa han att han hade slut på pengar på sitt konto så jag förde över en peng till hans! Idag när jag skulle tvätta så hade han lagt ett par byxor i tvätten och när jag skulle tömma fickorna så låg det 3 kvitton i byxficka. Ett var en herrklädaffär i den stad han är i det andra var från systemet på en flaska vin och det tredje var från en mat butik där han köpt lite tilltugg till vinet skulle jag gissa på! Kändes som jag tittade på inköp till en date?! Inget har han nämnt och inga nya kläder har han haft med sig hem. Sen damp det även ner ett mail från hans jobb att han skulle betala de två glass öl han satt upp på rummet och det var samma dag som han kört de övriga inköpen? Nu känns det jobbigt eftersom jag redan frågat honom om han varit otrogen och att det känns som jag snokat och sökt efter något bevis på att min magkänsla var rätt förra gången?! Om jag nu misstolkar allt så skulle jag förstöra allt om jag skulle ifrågasätta dessa inköp? så har någon där ute råd och ev erfarenhet av sådan här situationen?? Känner mig väldigt vilsen i allt det, vi har varit sambos i över 15 år och gifta i 5 år och vi har förut kunnat prata om allt så jag blev oerhört förvånad över hans reaktion när jag frågade honom om han hittat någon annan!! Tacksam för svar??