• GRAVID KVINNA 23

Hur var det i deras veckan ?

Hej allihopa !

Är i vecka 6+6 (7) imorgon blir 8+0

Från igår känner jag inget i magen, innan kände jag mycket, kanske var det bara mitt pulsen, just nu är det bara stor magen , inget mer. Blöder inte alls.

Är det vanligt, normalt ? Hur är det i eran veckan/ hur var det i eran veckan när ni var samma som jag är nu. Berätta gärna.

• Svar på tråden Hur var det i deras veckan ?
  • Teresiat

Normalt skulle jag säga. Med sonen hade jag molvärk första veckan efter plusset sedan inget mer efter det. Har heller aldrig mått illa eller liknande. Och har varit exakt samma under denna graviditet nu när jag väntar syskon :)

• Lovisanilsson95

Jag är i v 14 nu och jag har inte känt någonting alls i magen fram tills nu, inte blödig eller haft illamående. i v 12 såg jag en levande bebis i magen. Det är vanligt att må som man gjorde innan man var gravid. Om du är orolig så ta och gör ett privat ultraljud så kommer du med all säkerhet se att din bebis mår bra :)

• GRAVID KVINNA 23
    Lovisanilsson95 skrev 2017-04-20 08:41:42 följande:

Jag är i v 14 nu och jag har inte känt någonting alls i magen fram tills nu, inte blödig eller haft illamående. i v 12 såg jag en levande bebis i magen. Det är vanligt att må som man gjorde innan man var gravid. Om du är orolig så ta och gör ett privat ultraljud så kommer du med all säkerhet se att din bebis mår bra :)

Tack. Jag st precis tid på ultraljud den 27/4 så ska gå och kolla men fortfarande det känns ingenting o min magen, bara de. Är svullen och inget mer..
  • Lovisanilsson95
    GRAVID KVINNA 23 skrev 2017-04-20 15:18:09 följande:

Tack. Jag st precis tid på ultraljud den 27/4 så ska gå och kolla men fortfarande det känns ingenting o min magen, bara de. Är svullen och inget mer..

Ja men det är vanligt när man inte är så långt gången. Oroa dig inte
  • DrömmarEmma

Jag märkte knappt av det alls i början, lite lite molvärk tidigt i graviditeten men knappt nämnbart, ömmande bröst när det blev kallt och TRÖTT mellan v 6-10 ungf. Är i v 13 nu och känner fortfarande ingen större skillnad. Gjorde ul i veckan och allt såg så bra ut så, den lilla hoppade runt och hjärtat slog på.

Tror man har en bild av hur man "borde" känna! Jag förväntade mig illamående och kränkningar och hela paketet men inget sånt.

Grattis till + :)

Svar på tråden Hur var det i deras veckan ?