lessman skrev 2017-04-20 06:57:30 följande:
nu är det såhär, det var inte jag som ville ha sex 1987, det var tjejen so m kommenderade mig att ta av mi g byxorna och det var hon som ville, jag åkte inte till henne för att ha sex, jag blev så mållös av att hon sa så attag inte ens kunde tänka klart då.
jAG tänker inte börja påstå till andra att du är min dotter, det är bara att prata med mig, eller ringa till mig o säga, hej pappa, något ansvar i det hela får väl ändå modern ta och inte bara ha ansvarslöst sex med andra hur som helst. Men ni kvinnor skyller allt på att allt är männens fel, så fan heller att det är..modern har mitt nummer, så dom kan ringa när om helst om detta...
Dina eventuella döttrar är vuxna så du bör inte blanda ihop dem med cad deras mamma gjort och inte gjort. De är ju inte skyldiga för att hon undanhållit dig sanningen.
Jag mamman har gjort ett stort fel om hon undanhållit dig ett faderskap, det lär de flesta hålla med dig om. Hon borde ha gjort på ett helt annat sätt. Har hon utnyttjat dig sexuellt är det ju också helt förfärligt och borde naturligtvis ha polisanmälts (är osäker på om det är det du avser) pch du borde ha fått stöd för att hantera det hela.
Men huruvida barnen är dina påverkas ju inte av allt detta. Så vill du veta om det är dina barn får du ju tabinitiativ för att ta reda på det. Att tror att mamman helt plötsligt ska ta initiativ till att reda ut det hela är naivt.
Man kan ju tycka en massa om att folk borde ta sitt ansvar och va arg på de som inte gör det - men det hjälper ju inte att straffa dig själv (inte få vetskap om nåt som du uppenbarligen vill veta). Det som redan har hänt kan du inte påverka men du kan påverka framtiden.