• Salkin

Rädsla för psykisksjukdom

Hej!

Jag är en kille på 20år som lider av ångest och tydligen tvångstankar.. är rädd att skada folk och förlora kontrollen. Men det senaste har varit konstiga tankar som är nästan psykotiska. Är så sjukt rädd att få en psykos tänkt sjuka tankar som tänk om nån kan läsa mina tankar VET 100% att det INTE är så och tänk om nån förgiftar mig VET också att de inte är så men att jag ens kan tänka sånt vad är det för fel på mig??? Är så less har konstant ångest.. min psykolog säger att det är tvångstankar men tänk om de har fel och jag är / blir psykotisk asså skulle ge allt jag har för att bli normal igen är såå less kan aldrig slappna av.

Det finns möjligheten att jag är typ utbränd pratat med många och har stämmande symptom om ni fattar..

men den nya känslan när jag ska sova är värst känns som jag inte kan tänka klart och alla tankar bara snurrar är så rädd att försvinna från verkligheten och bli galen känns som känslorna stänger av halverst och jag bara glider med svårt att förklara

Ursäkta om det blir rörigt

Vad tror ni håller jag på bli galen? Alla svar uppskattas!!!!!!!!!

• Svar på tråden Rädsla för psykisksjukdom
  • Anonym (qq)

låter som om du ev behöver hjälp via medicinering? Vad säga din läkare? 

• Anonym (Helen)

Du har du funderat på något som kan ge ro till din själ som att be en enkel bön till Jesus. Har hört att han tar bort ångest och sjukdomar från folk. Jesus tog bort min dödliga cancer och det är sant.

• Anonym (A)

Det är inget fel på dig! Bara massa tankar!

• Salkin
    Anonym (Helen) skrev 2017-04-20 07:26:31 följande:

Du har du funderat på något som kan ge ro till din själ som att be en enkel bön till Jesus. Har hört att han tar bort ångest och sjukdomar från folk. Jesus tog bort min dödliga cancer och det är sant.

Min läkare säger att det är inget fel på mig och fick attarax som hjälper! Vill inte fastna i några stakrare tabletter..  har tydligen tvångstankar och stress!
  • Salkin
    Anonym (qq) skrev 2017-04-20 06:51:05 följande:

låter som om du ev behöver hjälp via medicinering? Vad säga din läkare? 

Min läkare sa att det är lugnt asså erbjöds ångest dämpande men vill helst inte fastna i de... tar attarax och det hjälper!  De säger det är tvång och stress
  • Salkin
    Anonym (A) skrev 2017-04-20 08:27:03 följande:

Det är inget fel på dig! Bara massa tankar!

Vad glad jag blir Tackkkkkk!!!! 
Svar på tråden Rädsla för psykisksjukdom