• LinaJulia

    Blev det missfall?

    Jag gick under påskhelgen och kände mig gravid. På söndagen den 16/4 så blev det ett tydligt "Gravid V.1-2" på Stickan! Helt otroligt för det gick på första försöket! På kvällen kände jag att jag hade lite molande mensvärk och ont i ryggen. På morgonen vaknade jag 06.00 av att jag blödde. Det bara rann! Sen fortsatte det hela dagen och jag bytte bindor nästan var 20 minut. Jag kunde inte hålla ögonen öppna och blev jätte yr. Vi åkte in till gyn akuten tillslut och väl där kunde dom inte utesluta någonting. Dom såg inte den lilla "bönan" men sa att det inte betydde att den inte va där. Gravtestet dom tog visade svagt "gravid" så dom sa åt oss att vänta ett par veckor och ta ett nytt test. Jag hade så tydliga gravid symptom i helgen. Värtgårdarna var mycket större, mådde illa, kaffet smakade konstigt, kände så starka dofter och fick craving på wasabi! Jag som inte ens äter peppar i maten! Men nu har jag blöt i 4 dagar och i dag är det nästan inget blod alls! Så jag blir så osäker på om det verkligen va ett missfall? Eller är det så att om man får missfall så tidigt som jag fick 4+4 så kanske det inte blöder så länge? Gravidsymptomen har avtagit. Jag tycker kaffe smakar lite konstigt fortfarande, och mådde lite illa i morse...men annars är allt som vanligt. Har ägglossning om en vecka, vill ju försöka då om detta inte blev nåt! När ska man testa? Kan man se redan nu om hormonet för "graviditet" har slutat?


    Missfall eller inte?
  • Svar på tråden Blev det missfall?
  • Anonym (Ta ett nytt test)

    När det är så tidigt brukar det bli som en vanlig mens. Så fick jag, blev som tur var gravid nästa äl som var 14 dagar efter ungefär. Ta ett nytt test och se om det fortfarande visar Pos, eller om det blivit negativt.

  • Roseaf

    Har fått två missfall i v 5+4 och vecka 5+6, blödde en dag längre än mens och mina grav test visade negativt SAMMA dag som missfallen, så fort jag började blöda.. en gynekolog berättade till mig att de är så olika mellan olika personer, vissa är som mig, hcg nivån går ut direkt och vissa kan plussa flera veckor på Stickan.. du kan ju testa med några dagars mellanrum och se ifall plusset blir starkare eller svagare, annars är det nog inte så mycket att göra tyvärr.. kram på dig!

  • LinaJulia

    Tack! Ja det kändes så konstigt att först bli gravid(bara att det gick och glädjen och rädslan som kom) och sedan i andra sekunden tappa allt det! Mår bättre nu, och tror faktiskt att gravtestet kommer visa negativt. Känner mig inte gravid längre på nåt sätt. När jag tänker till aka på symptomen så var dom två veckorna som jag var gravid två veckor av konstant uppblåsthet och pms! Nu känns allt som vanligt igen. Ska göra ett test i helgen, och sen satsa på nästa ÄL. Tack för bra svar!

  • Anonym (Ta ett nytt test)
    LinaJulia skrev 2017-04-20 23:20:48 följande:

    Tack! Ja det kändes så konstigt att först bli gravid(bara att det gick och glädjen och rädslan som kom) och sedan i andra sekunden tappa allt det! Mår bättre nu, och tror faktiskt att gravtestet kommer visa negativt. Känner mig inte gravid längre på nåt sätt. När jag tänker till aka på symptomen så var dom två veckorna som jag var gravid två veckor av konstant uppblåsthet och pms! Nu känns allt som vanligt igen. Ska göra ett test i helgen, och sen satsa på nästa ÄL. Tack för bra svar!


    Pms var mitt första symptom. Lycka till nästa gång!!
Svar på tråden Blev det missfall?