Hematom i moderkakan, någon mer?
Hej,
Gjorde kub förra veckan. Var då i 12+5. Bm frågade om jag hade haft blödningar vilket jag inte hade. Anledningen till att hon frågade var för att hon såg ett litet hematom på kanten på moderkakan. Jag såg det inte själv, men har för mig att det var på kanten hon sa att det satt.
Jag frågade där och då om det var farligt för bebisen osv, men det kunde hon inte uttala sig om.
Hur som helst så släppte jag den tanken och funderade inte så mycket mer på det.
Nu idag har däremot tankarna kommit tillbaka. Vad innebär egentligen ett hematom i moderkakan? Har någon haft liknande? Idag är jag i v. 15 (15+1) och på kub såg allt bra ut samt fick 1:20 000 för risk för kromosomavvikelse om nu det är relevant i frågan.
Jag vill egentligen bara veta om någon haft det och kan uttala sig om vad det egentligen innebär? Försökt googla men hittar mest trådar från kvinnor som haft det i livmodern. Mitt sitter ju i moderkakan...
Är lite orolig nu Dessutom så har jag inga symptom kvar. Är väl i spökveckorna deluxe.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-20 18:11
Menar såklart att jag är i v. 15 (14+1).