• Olof22

Otrohet i ett öppet förhållande?

Min pojkvän sedan några år tillbaka och jag har ett så kallat öppet förhållande. Vi har älskat varandra, men vi njuter av andra, enskilt och tillsammans. Dock har vi bägge alltid rubricerat oss som homosexuella och ingen av oss som bi.
    Häromdagen fick jag reda på att en av dom som han träffat är en kvinna, och jag fick en klump i magen. Vad innebär det? Utforskar han kvinnor helt plötsligt?
    Hur kommer det sig att han gick över till den sidan? Finns det känslor?

Jag är för metrosexualitet, att man blir kär i personer, men han har så länge klassat sig som homo. Borde han inte ta upp dessa känslor? Börjar jag prata om det så viftar han bara bort det.

Blir jättestressad av detta, märker ju att detta påverkar barnen. Deras normala värld är ju två pappor, och det har fungerat bra, vi bor i ett finare område, men bra skola där barnen är väl accepterade fastän dom är adopterade från Korea med två pappor.

Antar att jag förstorar upp allt, men behöver väl bara lätta på lite ånga.

• Svar på tråden Otrohet i ett öppet förhållande?
  • Anonym (Man)

Ja har han sex med både kvinnor o män så är han bisexuell. Med det sagt så behöver det inte innebära att han blir kär i kvinnor.

Jag t.ex. är bisexuell, och gillar sex med killar men har extremt svårt (nästan omöjligt) att se nån som helst möjlighet till att vara i ett förhållande med en man. Även om jag ibland önskar det, för kvinnor är inte lätta att förstå sig på... jag insåg att jag var bisexuell efter jag fyllde 30, så det är inte alla som kommer på det i tonåren...

Sen vet jag inte om det är otrohet att han varit med en kvinna. Ni har ju ändå ett öppet förhållande. Men ta en diskussion med killen om vilka regler som ska gälla (vad ni båda två är bekväma med) men kalla det inte otrohet...

• Anonym (Johan)

Kan man adoptera därifrån som homosexuellt par?

• Anonym (soma)
    Anonym (Johan) skrev 2017-04-20 23:57:17 följande:

Kan man adoptera därifrån som homosexuellt par?

Nix och Korea adoptioner är ovanliga idag och har varit i många år. Dessutom har inga adoptioner gjorts av homosexuella sen det blev lagligt.
  • Anonym (Man30)
    Olof22 skrev 2017-04-20 23:38:18 följande:

Blir jättestressad av detta, märker ju att detta påverkar barnen. Deras normala värld är ju två pappor, och det har fungerat bra, vi bor i ett finare område, men bra skola där barnen är väl accepterade fastän dom är adopterade från Korea med två pappor.

Ni är alltså två bögar som har barn adopterade från Korea? Du säger att barnen mår bra av detta, men blir oroligt när din partner blir intresserad av en kvinna? Den enda lilla gnutta av normalitet i det hela. Skrattande

Tänk om ni skiljer er och barnen får vara med singel-bög-pappan ena veckan och fd-bög-pappan och hans-nya-fru andra veckan. Alla glada.
  • Anonym (Metro)

Det där är inte metrosexualitet, metrosexualitet har ibland ingenting alls med sex att göra, utan det betyder att man klär sig, groomar sig, beter sig osv. som en ganska fjollig utseendefixerad bög, eller försöker göra det. Både homo, bi och heterosexuella män kan vara metrosexuella. Nu lät min text negativ/nedvärderande men det behöver inte vara i negativ kontext att någon är metrosexuell.

• Praktisk59

Adopterat barn från Korea ? Är det Honom vi pratar om

Svar på tråden Otrohet i ett öppet förhållande?