• EmeliesaraB95

Sjukskrivning pga sammandragningar???

Jag jobbar i klädbutik vilket betyder att jag står och går minst 5,5h/pass, jag är idag gravid i v 35 (34+6) och har väl egentligen inga problem att fortsätta jobba, jag har väldigt ont i bäckenet men jag klarar det. Men igår när jag var hos bm så frågade hon om jag har mycket sammandragningar och då tog jag upp att jag har mer sammandragningar och mer regelbundna när jag jobbar MEN dom avtar vid vila. Hon tyckte inte alls att det lät bra och eftersom jag har ett läkarbesök inbokat nästa vecka så tyckte hon att jag skulle ta upp sjukskrivning med läkaren. 

MEN... jag är lite delad i hela den här sjukskrivnings frågan... jag vet att det här förmodligen kommer låta helt galet men jag har jätte svårt att släppa jobbet och bara vara hemma och därför har jag svårt att avgöra hur jag ska göra med sjukskrivningen... 
    HUR gjorde ni? och vad tycker ni? Folk har varit på mig tidigare om att jag måste vila men jag har inte lyssnat.. och jag är dålig på att lyssna på min egna kropp..

• Svar på tråden Sjukskrivning pga sammandragningar???
  • Carambolan

Vänta och lyssna på vad läkaren säger, tycker jag.

• eviz08

I förra graviditeten lyssnade jag inte på kroppen och tillslut mådde jag riktigt dåligt utan att gå in på detaljerna. Denna gång har jag lyssnat på kroppen genom hela graviditeten och helt enkelt begränsat mig även om jag vet att jag alltid kan klara av lite till. Man måste inte pressa sig till max....

Jag tycker absolut du ska lyssna på vad läkaren säger, du kanske skulle kunna prova om det blir bättre med halvtidssjukskrivning till en början?

• Preet90

Tycker du ska lyssna på kroppen och även läkaren. Jag hade också velat jobba hela graviditeten men ibland går det inte. Är i vecka 28 nu och har sedan vecka 12 haft flera migränanfall i veckan. Jag är ofta yr och har sjukt ont i huvudet hela tiden. Läkaren vill sjukskriva mig på heltid men jag vill jobba deltid. Lyssnar ändå på kroppen och stannar hemma dem dagarna jag mår som värst och jobbar hemma ganska mycket. Du kanske börja vara sjukskriven deltid? Tänk på dig och din bebis, jobba kommer vi göra i flera år, det är nu vi behöver vila.

Svar på tråden Sjukskrivning pga sammandragningar???