• Skrollan16

Sjukvård hjälp

Min man är sjuk o han har obehagliga symtom som synbortfall. Han ska få träffa en neurolog men han håller på att knäckas psykiskt av symtomen . Han ska utredas för MS o min fråga är vad ska jag göra? Han ligger hemma med panik o jag vet inte hur jag ska hjälpa honom. Vetskapen om alla köer inom vården mm gör mig orolig. Kan man åka in akut? Vad jag göra för att underlätta för honom?

• Svar på tråden Sjukvård hjälp
  • Frontline

Åk in akut det skulle jag göra..
    Har han synbortfall är det ju bara att dra..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (A)

Kolla hans mediciner, det hade jag gjort.

• Curator

Det är väl bättre att han (ni) vänder er till en kurator för att hantera ångesten?

Det låter som han har hälsoångest redan innan och

får han dessutom ett positivt svar på undersökningarna så kommer ni nog inte att kunna handskas med det själva

Lycka till

• Mascaraklumpar

Ni kan alltid testa att söka akut, men är läget oförändrat sedan senaste läkarbesöket så är det inte säkert att de kan göra så mycket mer där. Är ni osäkra kring om ni bör söka så ring 1177 och rådgör med dem.

Har en remiss skickats till neurologen så är ett alternativ att ringa dit, förklara situationen och fråga om det finns någon möjlighet att få en tid snabbt. Ibland finns det personer som lämnat återbud och råkar man ringa på rätt dag kan man få en tid väldigt mycket snabbare än om man bara väntar.

• Anonym (CBD)

Beställ hem CBD på nätet! Hjälper (lindrar) mot otroligt mkt och bl.a nerurologiska sjukdomar som Parkinson. Förstår att det måste vara galet jobbigt att gå och vänta. Har han kollat så han inte har brist på några vitaminer? Tex B 12 brist kan ge MS symtom.

Svar på tråden Sjukvård hjälp