• SweetBabe26

Någon?

Någon som haft som mens när ni blivit gravida?

Illamående till å från under dagarna, trötthet , kissnödig på natten, molande känsla, är i 5e dagen jag ska ha min mens men ingenting stämmer brukar alltid få mensvärk när mensen börjar men nu kände jag ingenting å dag 2-3 hade jag som en molande känsla men inget som gjorde ont för att sen försvinna. Igår mådde jag så illa att jag fick spy :/ någon som känner igen sej? :)

• Svar på tråden Någon?
  • Göteburgare

Nu får du förklara lite bättre. Misstänker du att du är gravid för att du hade oskyddat sex under mensen? Isåfall är du inte med barn.

• ungafruahlberg

Säg inte det! Har man väldigt kort cykel så kan man bli gravid under mensen, hade tidigare en cykel på 21 dagar och mens i 6 dagar vilket innebar att min ÄL inträffade dagen efter sista mensdagen.. så det beror helt på cykellängden

• Göteburgare
    ungafruahlberg skrev 2017-04-21 12:54:02 följande:

Säg inte det! Har man väldigt kort cykel så kan man bli gravid under mensen, hade tidigare en cykel på 21 dagar och mens i 6 dagar vilket innebar att min ÄL inträffade dagen efter sista mensdagen.. så det beror helt på cykellängden

Jaså. Ja, så kan det ju också vara! Nu vet jag ju inte vart i mensen hon syftar på, men vanligtvis gör ju mensen att livmodern får en "clean swipe" på hinnor och annat gojs. Men det kanske mest är i början av mensen?
  • anna7607

Jag hade mens när jag vänta min dotter. Blödningar är inte helt ovanligt. Jag hade det hela graviditeten. Ta ett test om din mens är konstig så får du svart på vitt... gravid eller inte. Lycka till

• SweetBabe26

Jag är på 5e dagen där jag ska ha min mens men den blödningen jag har nu å symtom stämmer inte alls :/ har inte äns fått klumpar i blödningen som när jag får när jag brukar ha mens.

• anna7607
    SweetBabe26 skrev 2017-04-21 16:40:19 följande:

Jag är på 5e dagen där jag ska ha min mens men den blödningen jag har nu å symtom stämmer inte alls :/ har inte äns fått klumpar i blödningen som när jag får när jag brukar ha mens.

Mensen kan bli sparsam om man inte haft ägglossning. Antingen väntar du eller så testar du :)
  • SweetBabe26

Nått är det som händer :) det var mer en tanke om det finns dom som haft en annorlunda blödning istället för mens med symtom när det visar att man blivit gravid :) väntar lite å ser vad som händer

Svar på tråden Någon?