Första herpesutbrottet & herpes i svalget
Hej, jag ligger och gråter mig till sömns varje kväll efter ha kommit hem från en romantisk weekend med min kille på långdistans och nu blivit diagnoserad med herpes. De tre första dagarna hade jag väldigt hög feber och var väldigt yrslig. Jag har även fått omkring 40st stora blåsor som är utspridda överallt i underlivet, och verkar även vara i vaginan (vilket jag tyvärr inte kan se ordentligt eftersom den svullnat igen). Det jag däremot fasar är att jag fått herpes i svalget eftersom jag är otroligt svullen, har inflammerat tandkött, blöder och känns som jag börjar få blåsor på insidan av munnen. Alla mina tänder på höger sida är även ömma och jag kan inte tugga där. Hjälp! Är det någon som har samma problem och vet hur man lindrar smärtan och symtomen? Känner att jag måste kunna klara av att gå till jobbet på måndag igen... och är det ok att fortfarande umgås med min systers barn och inte riskera smitta om jag använder handsprit? Ni som har haft liknande första utbrott hur ofta får ni återfall? Känns som jag aldrig kommer kunna ha sex igen eftersom mitt underliv är oigenkännligt för tillfället.......????