• malin84johansson

Cb digital med veckodikator

Hej är gravid sen en tid tillbaka men undrar hur pålitlig cb digital med veckodikator är

Jag testa posetivt 2 + bim och redan då blev det gravid 2-3 veckor någon mer som fått liknande vid samma tid? Blev ni framflyttad i bf efter rutin ultraljudet? Isåfall hur mycket

Kram

• Svar på tråden Cb digital med veckodikator
  • Linnis92

Det är pålitligt. Stirra dig inte blind på veckorna. CB digital räknar från ägglossning. Räkna graviditeten från första dagen i din senaste mens, det är det som BM kommer göra, sen återstår det att se mer exakt på RUL.

Grattis ochlycka till!

• malin84johansson
    brunbrallan skrev 2017-04-22 11:13:38 följande:

Jag fick 2-3 veckor på bim+1 :)

Ok har du vart på rutinultraljud än? Blev du framflyttad eller stog du kvar på samma
  • brunbrallan

Nej nej jag är på bim+2 idag :) jag fick gravid 1-2 i tisdags äl+11 så gravid 2-3 på äl+114

Den slår om när hormonerna passerat en viss nivå

• Nykär15

Jag fick 2-3 på BIM både denna och förra graviditeten. På den förra stämde det jättebra. På denna vet jag inte än, ska på VUL nästa vecka, är då 8+1. Tog ett nytt digitalt vecka 6+0 och fick då 3+, så hcg hade ju ökat iaf. Men det säger ju eg inte nåt. 

Och som tidigare skriver så räknar BM ändå från senaste mensens första dag. Glad

• Delilah2001

Den brukar slå om till 2-3 vid BIM enligt min erfarenhet.

Testar man före BIM brukar det bli 1-2.

Men det kan såklart variera beroende på när ägget fäste och så. Man ska inte stirra sig blind på just veckorna på det testet.

Svar på tråden Cb digital med veckodikator