• llullish

Hetsätstörning

Jag är övertygad om att jag har en ätstörning. Jag får impulser ibland att äta, äta mycket. Spelar ingen roll om jag är mätt eller inte.

Jag får hjärtklappning och så MÅSTE jag äta något. Jag tar bilen till affären. Köper saker jag inte ens är sugen på. Massor. Kommer hem och bokstavligen trycker i mig. Jag måste ha mycket av allt för att annars får jag ångest över att det kommer ta slut.

Kan jag inte ta mig till affären så tar jag vad som finns hemma.. vad som helst ska ner.

Och jag äter tills jag blir galet mätt. Mår illa.

Tänker tanken om att jag borde spy upp det för att jag vet att jag inte kommer träna bort det. Men jag spyr aldrig. Jag har bara ångest. Händer att jag gråter.

Hur söker man hjälp för detta? Vårdcentralen? Hur fåe man dom att ta en på allvar?

Är det allvarligt ens? Eller hittar jag på något själv här?

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Hetsätstörning
  • Anonym (Annan ÄS)

Jag tycker att du ska kontakta närmaste ätstörningsmottagning, där är nog chansen störst att du blir rätt bemött.

• Anonym (Såklart allvarligt)

Det låter såklart allvarligt. Man blir nog tagen på allvar!! Varför skulle du inte det? Du beskriver ju ångest kanske är det den som gör att du hetsäter?

O de vet ja av erfarenhet att man fr jättebra hjälp med.

Svar på tråden Hetsätstörning