• Anonym (Oskuld)

    Oskuld vaginal undersökning

    Hej,
    Jag undrar om någon vet om man kan göra en vaginal undersökning hos gynekolog om man är oskuld som en tjej? Kan det vara dåligt på något sätt att genomföra en vaginal undersökning om man är oskuld?Gör det ont i så fall ?

  • Svar på tråden Oskuld vaginal undersökning
  • Anonym (Oskuld)
    EpicNurse skrev 2017-04-23 16:38:41 följande:

    Det är inga problem på något sätt! :)


    Tack för ditt svar. Gör det mer ont i så fall om man är oskuld. Är jätteorolig inför undersökningen
  • Snuttis2

    Borde inte vara några problem men jag hade nog nämnt det mest för att gyn då vet o kan vara lite extra försiktig ! Berätta också att det är ditt första besök så att de är noga med att berätta vad de gör o varför!!

  • EpicNurse
    Anonym (Oskuld) skrev 2017-04-23 16:46:39 följande:

    Tack för ditt svar. Gör det mer ont i så fall om man är oskuld. Är jätteorolig inför undersökningen


    Nä det ska det inte göra! Så länge man har 'normal' anatomi i underlivet så gör det inte ont att bli undersökt. Man är alltid försiktig när man gynundersöker! Men nämn för gynekologen att du är oskuld och inte har blivit undersökt förr så är dom extra försiktiga och förklarar vad dom gör!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Fia)

    Jag passar på att inflika att den kvinna som är oskuld inte behöver genomgå cellprovsundersökning. Något inte alla känner till! 

  • Saeedeh

    Hej. Jag har vaginal förbränning. Jag vet inte vilken läkare kan jag besök i Skärholmen .

    Kan ni hjälpa mig?

    Tack

  • Aikido
    Saeedeh skrev 2018-01-19 08:37:33 följande:
    Hej. Jag har vaginal förbränning. Jag vet inte vilken läkare kan jag besök i Skärholmen .
    Kan ni hjälpa mig?
    Tack
    Är det närbesläktat med anal magnetism? Eller har bara google translate varit elak mot dig?
  • Anonym (Lol)
    Aikido skrev 2018-01-19 09:04:30 följande:

    Är det närbesläktat med anal magnetism? Eller har bara google translate varit elak mot dig?


    Haha xD
  • Anonym (P2)
    Anonym (Oskuld) skrev 2017-04-23 16:46:39 följande:
    Tack för ditt svar. Gör det mer ont i så fall om man är oskuld. Är jätteorolig inför undersökningen
    Beror på, kan du få in något i slidan i huvudtaget, provat ett finger, ljud, deoburk, dildo eller annat?
    Skadar ju inte att prova lite så vet du hur det känns att få in något.
    Använder du tamponger vid mens så är det nog inga problem alls.

    Det viktigaste är att du slappnar av.
Svar på tråden Oskuld vaginal undersökning