• Thejen

Mirena hormonspiral

Hejsan,

Jag undrar om fler än jag upplever biverkningar av Mirena hormonspiral?

Nästan konstanta blödningar och stänkblödningar sedan 1,5-2 år tillbaka, migrän, huvudvärk och kramp i buken.

Jag har såklart kollat upp detta på gyn men inget ser konstigt ut.

Nu står jag inför valet att ta ur skiten men vill inte stoppa in en endaste hormon till i min kropp. Dessutom känner jag att det kanske är dags för en liten igen.

Kopparspiral vågar jag inte prova iom att jag blöder så mkt o har ordentlig mensvärk även innan hormonspiralen. Jag har även bekanta som drabbats av kopparförgftning och depression av den.

• Svar på tråden Mirena hormonspiral
  • Anonym (Verkligen)

Absolut biverkningar! Mensen upphörde snabbt så inga blödningsbesvär men vid två tillfällen fått extremt ömma och svullna bröst plus illamående. Total gravidpanik alltså. Dessutom gått upp 6 kg utan att ändra något övht i kost eller motion (snarare ätit något mindre och rört mig mer än vanligt). Första halvåret var jag finnig som en tonåring också. Håret på benen växer som ogräs. Som om det inte räckte har sexlusten försvunnit helt.

Har bokat tid för att ta ut den nu. Aldrig mer!

• Anonym (Mirena - helvetet)

Det är det värsta jag stoppat i min kropp. Ta ut den om det inte funkar. Ren jävelskap.

• Anonym (A)

Hade också stora problem med blödningar (blödde i 1 år), magvärk, acne osv så efter dryga året gav jag upp och tog ut skiten.

Det bästa jag gjort!

Hade massor med gamla blödningar kvar i livmodern men efter de kommit ut blev jag mig själv igen.

Har nu p-ring vilket fungerar superbra!

Svar på tråden Mirena hormonspiral