• Anonym (.)

"Vinst" i skattjakt för vuxna

Vi planerar inför en fest en skattjakt som kommer bli som ett samarbetsmoment mer än tävling så att alla hjälps åt att hitta slutmålet. Hade jag gjort något liknande för barn hade de i slutet låst upp un kista med guldpengar av choklad. Jag lyckas dock inte komma på något motsvarande som vore roligt/passande för vuxna så hoppas på att ni har några tips?

• Svar på tråden "Vinst" i skattjakt för vuxna
  • Anonym (.)
    Duckan skrev 2017-04-24 09:40:19 följande:

I all sin enkelhet, en korg med diverse godsaker?

Det fungerar ju såklart i nödfall, med det kommer serveras en efterrättsbuffé tidigare under kvällen som säkert fortfarande kommer stå framme, så jag skulle vilja att "vinsten" känns lite mer speciell på något sätt.
  • phantom

En flaska fint vin alternativt lyxigare choklad.

Eller små snapsflaskor.

• Duckan

Jag tänkte som Phantom, vin, ost, skinka såna godsaker. Inte alls samma som att äta en efterrätt för min del

• Anonym (.)

Det får inte vara något som kräver tallrikar/bestick/glas/servetter/andra tillbehör utan ska det vara ätbart (vilket inte alls är ett krav) så ska det vara typ motsvarande styckförpackade godisar i hur "krångligt" det är att äta.

• Duckan

Ok, vinsten är inget man får ta med hem alltså utan ska brukas på kalaset?
    Det var svårare.

• Duckan

Är det en barnfri fest? Några flaskor med shots för att liva upp stämningen ännu mer?

• Anonym (.)
    Duckan skrev 2017-04-25 10:12:38 följande:

Ok, vinsten är inget man får ta med hem alltså utan ska brukas på kalaset?
    Det var svårare.

Det spelar inte så stor roll, för barn hade det t.ex. kunnat vara fina pins (istället för guldpengar som tidigare exemplet) som räckte till alla så de kunde ta med varsin hem. Men vad är roligt för vuxna på samma sätt? :S Eftersom "vinsten" ska vara till alla blir det inte riktigt varken budget- eller platsmässägt möjligt att proppa ner sådär ett 50-tal korgar med champagne och ost i en låst låda. :P
  • Anonym (e)

Beror ju jättemycket på vad det är för personer, men jag utgår från att det är såna du känner. Lite förslag iaf...

Små tvålar
    Pocketböcker
    Varsitt bokmärke
    Pennor
    Ljus
    Kortlek
    Te eller kaffe
    Varsin lyxig pralin i cellofan
    Liten snapsflaska
    Ett litet häfte med recept på de rätter ni har ätit under kvällen
    Varsitt brev där du berättar varför just de är där och vad de betyder för dig.

• Anonym (.)
    Duckan skrev 2017-04-25 10:13:43 följande:

Är det en barnfri fest? Några flaskor med shots för att liva upp stämningen ännu mer?

Det är faktiskt min hitills bästa fundering :) Dock har vi en ganska stor andel nykterister och gravida på plats så i så fall vill jag att det ska finnas något roligt för dem också, saftshots eller så känns ju sådär halvkul :S

Festen är barnfri så på den fronten är det grönt :)
  • Rondernas

Satsa på något som är kul till festen. Typ saker som går att köpa på Buttericks. Eller såna kort man hänger på näsan och så får man en annans leende brukar va kul. Små utklippta ordspråk som kan bli en snackis, vilket fick du typ... eller något helt meningslöst som är så dåligt så det blir kul, typ chokladpengar

• Duckan

Nån sån där hälsoshot till de gravida/nyktra? Inte lika kul såklart, men då blir de inte utan shot.

• Rondernas

Tycker om ni ska ha snaps eller dyl i kistan vilket är ett roligt förslag, så blanda in lite läsk och alkoholfritt vin så är ni safe för gravida o nykterister. Kan uppstå lite rolig svarta marknad/byteshandel o alla får något. Tycker saftsnaps var en riktigt rolig idé...

• Anonym (.)
    Anonym (e) skrev 2017-04-25 10:24:23 följande:

Beror ju jättemycket på vad det är för personer, men jag utgår från att det är såna du känner. Lite förslag iaf...

Små tvålar
    Pocketböcker
    Varsitt bokmärke
    Pennor
    Ljus
    Kortlek
    Te eller kaffe
    Varsin lyxig pralin i cellofan
    Liten snapsflaska
    Ett litet häfte med recept på de rätter ni har ätit under kvällen
    Varsitt brev där du berättar varför just de är där och vad de betyder för dig.

Tack för massa tips! Lyxiga praliner har jag funderat på innan och det är nog det vi hamnar i om jag inte kommer på något bättre (det blir ju ganska rakt av motsvarande guldpengar till barn i så fall).   
  • phantom
    Anonym (.) skrev 2017-04-25 10:25:46 följande:
    Det är faktiskt min hitills bästa fundering :) Dock har vi en ganska stor andel nykterister och gravida på plats så i så fall vill jag att det ska finnas något roligt för dem också, saftshots eller så känns ju sådär halvkul :S

Festen är barnfri så på den fronten är det grönt :)
    Ett tips är att du kikar in på Chokladfabriken, där kan man köpa små påsar med tryfflar (lite exklusivt kanske) men passar ju alla, även om de är nykterister eller gravida.
    www.chokladfabriken.com/praliner-2
  • Anonym (Brainstorm)

Badkulor, glowsticks, läppbalsam, handvärmare, kylskåpsmagneter, doftgranar, kondomer, nyckelringar,  glasunderlägg, tablettaskar, te, små marmeladburkar, tialotter...

• sarafamilj
    Anonym (Brainstorm) skrev 2017-04-25 21:06:43 följande:

Badkulor, glowsticks, läppbalsam, handvärmare, kylskåpsmagneter, doftgranar, kondomer, nyckelringar,  glasunderlägg, tablettaskar, te, små marmeladburkar, tialotter...

Skraplotter är ju superkul!! Då kanske någon faktiskt vinner en skatt. :D 
Svar på tråden "Vinst" i skattjakt för vuxna