• Elsiemoana

Tillsammans med en bagare

Någon mer som är tillsammans med en bagare? Eller nån med liknande arbetstider? Hur funkar det för er? Min pojkvän är konstant trött, för han jobbar så olika tider och vissa veckor natt. Efter han jobbat natt så har han svårt att sova på natten och då är han ännu tröttare en vanligt. Han är bara konstant trött hela tiden. Han kan inte hänga med i de liv jag vill leva och han har inte mycket ork för socialt umgänge och knappt lust för sex. Älskar honom så mycket, men känns otroligt jobbigt om det ska va så här resten av livet. Har nån erfarenhet med samma problem?

• Svar på tråden Tillsammans med en bagare
  • Rödtjärnens Anna

Både mitt ex (bara särbo) och min nuvarande (sambo) är bagare. Visst sliter yrket på dem, det är hemska arbetstider och ett väldigt tungt fysiskt arbete. Både ex och nuvarande har arbetat i yrket i runt 20 år och är vana med nattarbete och tidiga mornar.

Min sambo brukar lägga sig en stund på dagen innan jag kommer hem från jobbet och så har vi några timmar att umgås. Eller så jobbar han natt och sover medans jag är på jobbet själv.

Han jobbar oftast inte helg (kan dock jobba natt till måndag) och det är då vi får tid att umgås.

Jag vet inte hur länge din pojkvän arbetat i branschen men är man ny på skiftarbete är det mesta jobbigt och man är trött jämt. Jag tycker att det fungerar bra, men visst det blir en hel del ensamma kvällar för min del då min älskling sover. Helgerna hinner vi vara sociala och göra sånt vi gillar.

Om inte skiftarbete fungerar så kanske han ska fundera på att byta bransch eller åtminstone bageri med mer dagarbete t.ex bageri på en stormarknad typ Coop eller Ica (vilket mitt ex arbetade på, och hade mer arbete på dagen, ibland tidiga mornar (blrjade kl. 4-5) ibland började han sent och slutade vid 19-20))

Svar på tråden Tillsammans med en bagare