• Anonym (Ts)

Namn till lillebror

Hej, vi går i väntans tider och i slutet av maj föds lillebror och vår tredje son!

Har så svårt med ett bra namn.

Mellannamnen är redan klara. Det blir Hans Fredrik.

Det är bara tilltalsnamnet vi inte kommer på.

Våra andra gemensamma barn heter:

Benjamin,Adam och Lucas.

Mitt barn från tidigare förhållande heter Filip, och makens barn sedan tidigare heter Novalie, Isabelle och Kevin(dessa barn fick han med fel personer.)

Alla barn bor hos oss på heltid.

Alltså, lillebrors namn ska passa med

Benjamin född december 2013 (gemensam son)

Adam född december 2014 (gemensam son)

Lucas född maj 2016 (gemensam son)

Filip född december 2010 (min son)

Novalie född september 2009 (makens dotter)

Isabelle född juli 2010 (makens dotter)

Kevin född december 2010 (makens son)

makens tidigare barn har olika mammor, maken har aldrig varit tillsammans med dessa mammor. Mammorna har behållit barnet mot makens vilja, och sen när barnet föds har hon lämnat över allt ansvar på maken.

Nu undrar vi vad vår pojke som föds i maj 2017 ska heta!

• Svar på tråden Namn till lillebror
  • Anonym (hmm)

"Maken" borde lära sig att skydda sig istället för att skaffa nya ungar med alla kvinnor han sätter på!

Stackars alla barn, vad oerhört tragiskt! ;-(

Namnförslag? Ett vanligt svenskt namn passar väl bra antar jag.

Var finns alla mammor och hur hittade han dessa nollor? Är han sjukligt desperat av någon anledning? Svårt att få till det med kvinnor?

• Duckan

Ett helt vanligt pojknamn skulle jag säga bara eftersom det är lite olika varianter på alla namnen i familjen.
    Arvid, Edvin, Elias, Erik, Oscar är namn jag själv gillar.

• Anonym (Tjej)

Så han har haft oskyddat sex med 3 olika kvinnor som alla blivit gravida, behållit och sedan inte velat ha barnet utan gett till honom. Dömer inte, bara mysko att så många reagerat lika.

Sedan är det er fjärde son (du skrev 3e) ;)

Oscar som någon nämnde passar ju ihop med era övriga.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-04-24 15:00:53 följande:

Så han har haft oskyddat sex med 3 olika kvinnor som alla blivit gravida, behållit och sedan inte velat ha barnet utan gett till honom. Dömer inte, bara mysko att så många reagerat lika.

Han var en sån son låg runt men många innan, flera som var gravida, som dock gjorde abort, tjejerna som är mammor till barnen är ganska trasiga
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-04-24 15:00:53 följande:

Är väl svårt att hålla reda på när de har så många ungar med alla möjliga.
  • Anonym (Alice)

Oscar, Andreas, Erik, Lukas, Elias. Något "vanligt svenskt" pojknamn borde ju passa med syskonen.

Men också. Hur klarar ni av sju (snart åtta!) barn hemma? Wow! Dömer inte, men det måste verkligen vara fullt upp hemma hos er?

• Anonym (Klass)
    Anonym (Ts) skrev 2017-04-24 14:24:13 följande:

Hej, vi går i väntans tider och i slutet av maj föds lillebror och vår tredje son!

Har så svårt med ett bra namn.

Mellannamnen är redan klara. Det blir Hans Fredrik.

Det är bara tilltalsnamnet vi inte kommer på.

Våra andra gemensamma barn heter:

Benjamin,Adam och Lucas.

Mitt barn från tidigare förhållande heter Filip, och makens barn sedan tidigare heter Novalie, Isabelle och Kevin(dessa barn fick han med fel personer.)

Alla barn bor hos oss på heltid.

Alltså, lillebrors namn ska passa med

Benjamin född december 2013 (gemensam son)

Adam född december 2014 (gemensam son)

Lucas född maj 2016 (gemensam son)

Filip född december 2010 (min son)

Novalie född september 2009 (makens dotter)

Isabelle född juli 2010 (makens dotter)

Kevin född december 2010 (makens son)

makens tidigare barn har olika mammor, maken har aldrig varit tillsammans med dessa mammor. Mammorna har behållit barnet mot makens vilja, och sen när barnet föds har hon lämnat över allt ansvar på maken.

Nu undrar vi vad vår pojke som föds i maj 2017 ska heta!

Hans Fredrik

Oj, vilket klassnamn. Grattis till pojken!

Jag skulle valt Carl, Oscar eller Gustav som tilltalsnamn till det.

Erik som några nämnt är också bra men passar inte med Fredrik.
  • Anonym (JH)

Onödigt att berätta bakgrunden till makens alla barn och att de har olika mammor. Det har ju inte alls med frågan att göra och skapar bara massa onödig debatt. Fast du kanske ville det?

Mitt förslag på namn är Love eller Abbe.

• taquine

Axel , Vincent , Julian, Dante, Andre ,sådana namn är fina tycker jag.

Goodness me
  • Anonym (Ts)
    Anonym (JH) skrev 2017-04-24 15:46:31 följande:

Onödigt att berätta bakgrunden till makens alla barn och att de har olika mammor. Det har ju inte alls med frågan att göra och skapar bara massa onödig debatt. Fast du kanske ville det?

Mitt förslag på namn är Love eller Abbe.

Att jag berättade är att jag antagligen skulle få frågor om hur 3 barn blir till på 1,5 år, när de inte är tvillingar.
  • Colourfulrainbow
    Anonym (Ts) skrev 2017-04-24 15:10:49 följande:
    Han var en sån son låg runt men många innan, flera som var gravida, som dock gjorde abort, tjejerna som är mammor till barnen är ganska trasiga
    Så din man har legat runt oskyddat med en massa kvinnor, men trots det är det kvinnorna det är fel på? Tycker du talar väldigt nedsättande om dessa kvinnor. Tycker du istället ska tänka på att din man har sökt sig till dessa "trasiga" kvinnor och satt på dem utan skydd. Vad är din man då? Är inte han också "trasig" då? 

För övrigt kan inte en människa vara trasig, hen kan må dåligt, men trasig är ett ord man använder för att beskriva materiella ting som inte längre är hela. 
  • Anonym (JH)
    Anonym (Ts) skrev 2017-04-24 16:38:24 följande:
    Att jag berättade är att jag antagligen skulle få frågor om hur 3 barn blir till på 1,5 år, när de inte är tvillingar.
    Som du ju kan avböja att svara på. Men jaja. Jag reflekterade inte ens över det.
  • Anonym (Klass)
    Anonym (Ts) skrev 2017-04-24 15:10:49 följande:

Fy, gillar inte heller såna trasiga kvinnor som särar på benen för att få bekräftelse. Tur att han träffade dig så han gick en bra kvinna. Du väljer fina namn till dina barn.
  • phantom
    Ni verkar ju ha namn som slutar på "M" eller "N" till killarna, så jag föreslår
    att ni varierar er och utgår från Lucas "S" så: , Elias, Matthias, Matteus eller Nicolas

Alternativt tar du från kungakalendern och kör på Oscar, Carl, Gustaf, Eugene mfl.
  • Colourfulrainbow
    Anonym (Klass) skrev 2017-04-24 17:03:02 följande:
    Fy, gillar inte heller såna trasiga kvinnor som särar på benen för att få bekräftelse. Tur att han träffade dig så han gick en bra kvinna. Du väljer fina namn till dina barn.
    Ja, vilken tur att mannen hittade TS så han slapp sätta på varenda "trasig" kvinna han kunde komma över. Undrar vad han sökte efter när han låg runt oskyddat? Klamydia kanske? 
  • Anonym (Klass)
    Colourfulrainbow skrev 2017-04-24 17:10:46 följande:

Ja, vilken tur att mannen hittade TS så han slapp sätta på varenda "trasig" kvinna han kunde komma över. Undrar vad han sökte efter när han låg runt oskyddat? Klamydia kanske? 

Vad han sökte efter?

Sex

Män är män... tyvärr ibland
Svar på tråden Namn till lillebror