• Anonym (Hakor)

    Träna bort dubbelhaka?

    Hallå där ute!

    Jag har en dubbelhaka jag så gärna skulle bli av med. Tyvärr är det ju så att det är väldigt svårt att punktförbränna, men jag har googlat mig till att det finns några övningar man kan göra för att bli av med dubbelhakan. Men det känns bannemig skumt att man med dom skulle kunna bli av med skiten. Så jag undrar:

    Finns det någon här på FL som haft dubbelhaka, gjort särskild dubbelhakegympa och blivit av med den?

  • Svar på tråden Träna bort dubbelhaka?
  • Anonym (faceyogi)

    Gör hals och hakyoga (faceyoga på youtube) varje dag sedan ca 1 år och har förstått att det är otroligt effektivt. Men det beror lite på hur stor dubbelhaka man har och hur mycket fett som ackulerats på stället. I såna fall kan fettsugning vara enda lösningen och att man avlägsnar slapp hud som blir.  Om du däremot har dubbelhaka för att halsmuskeln och huden blivit lite slapp som händer runt medelåldern funkar det bra och stramar upp. Även käk gympa tar en del av huden från halsen när man tränar upp dem vilket ger ett mer lyft resultat.

  • Anonym (okej ?)

    Har du bara dubbelhaka o inget övrigt på kroppen? T ex lire större mage, tuttar lr rumpa?

  • Anonym (faceyogi)

    Inte så mycket dubbelhaka mest lite slappt och lite häng vid mungipor, rynkor vid ögonen och hud som tappat sin elasticitet. men Face yoga är superbra och jag ser betydligt bättre ut nu än för ett år sen och får många kommentarer om detta.
    Men smal för övrigt men lite begynnande mage och hängrumpa men gör squats för den som har gjort susen:)

  • Anonym (Ej läkare)

    Det går inte att "bränna fett" på ett speciellt ställe. Vad är din längd och vikt?
    De flesta med dubbelhaka har "extra fetrt" även på resten av kroppen.
    Börja med att gå ner i vikt allmänt, och se om dubbelhakan försvinner.

  • Anonym (okej ?)
    Anonym (faceyogi) skrev 2017-04-24 22:47:24 följande:

    Inte så mycket dubbelhaka mest lite slappt och lite häng vid mungipor, rynkor vid ögonen och hud som tappat sin elasticitet. men Face yoga är superbra och jag ser betydligt bättre ut nu än för ett år sen och får många kommentarer om detta.

    Men smal för övrigt men lite begynnande mage och hängrumpa men gör squats för den som har gjort susen:)


    Ålder?

    Faceyoga låter som träning utav muskelaturen? Som då stramar huden igen. Det är egentligen bara träning som gäller, och söka och äta rätt produkter.. Som ökar hudens elasticitet igen. Som en annan skrev, det går inte "punkt-förbränna".
  • Anonym (Hakor)

    Jaa jo något överflödigt kilo har har jag allt efter två graviditeter så jag ska helt klart försöka bli av med dom och förhoppningsvis med det också minska på hakan.

    Jag är 1,73 lång och väger 65 så det är ju inte så att jag är jättefet direkt, men dubbelhakan däremot bidrar till en väldigt "tjock känsla". Just därför tänkte jag att dubbelhaksövningar i samband med annan motion och bra kost kanske kunde vara något, men vill inte lägga tid och energi på det om det bara är nonsens.

    Tack för tipset om hals-yoga, det ska jag definitivt kolla upp :)

  • Praktisk59

    Hals-sträckning tar bort den överflödiga huden runt hakan

    Bilderesultat for thai longneck

  • Anonym (Hakor)
    Praktisk59 skrev 2017-04-26 08:21:47 följande:

    Hals-sträckning tar bort den överflödiga huden runt hakan


    Haha ja, om inte annat döljer dom tjusiga ringarna hakorna. Kanske ska satsa på detta istället (:

    [quote=77626185][quote-nick]Praktisk59 skrev 2017-04-26 08:21:47 följande:[/quote-nick]Hals-sträckning tar bort den överflödiga huden runt hakan
  • Anonym (Hakan)

    Hej!
    Jag hittade 5 snabba tips mot dubbelhaka på  www.dubbelhaka.nu/
    dessa kan vara värt att kika på om du vill försöka att minska dubbelhakan utan ett ingrepp. Bara att tugga tuggummi kan ha en lite inverkan på ansiktsmusklerna och den lösa huden under hakan.
    Hälsn Håkan

Svar på tråden Träna bort dubbelhaka?