• Nemanja

Truck kort & Jobb

Hej ! Är en kille som fyller 22 år snart och jag är i behov utav jobb snarast eftersom jag lever på csn och behöver försörja mig under sommaren . Det är så att jag pluggar Allmän linje på folkhögskolan och jag har inte gymnasie betyg . Behöver tips från er! Jag vill börja jobba på lager , men finns ett problem och det är att de söker folk som har truck kort . Jag tänkte ta truck kort men min fråga till er är det värt att jag betalar för utbildningen och sedan väl när jag får mitt kort kommer jag kunna få jobb inom lager ? Jag hade gärna velat också ha lite tips om andra jobb som kan passa mina kapaciteter , jag vill jobba inom allt förut telefonförsäljning . Mvh Nemanja Stefanovic

• Svar på tråden Truck kort & Jobb
  • FallenAngelNr1000

Ta truckkort A och B är lätt. Jobbar du natt sen dessutom har du både tjänat in vad du lagt ut och ca samma summa som din csn är nu på första månaden. Ska du jobba lager så jobba natt helst! Det är där du tjänar cash. Du kan behöva bil för att ta dig till och från arbetet då i många städer ligger oftast jobbet en liten bit utanför(natt). Annars har du sjukvården med om du har rent polisregister. Många äldre som behöver din hjälp. Delegeringen är lätt och ta. Tas via en kurs via nätet. Oftast jobba runt 75%. Tror dom plockar ut runt 12K.

Ang truckkortet så kräver ibland vissa ställen att man kan betala hela summan innan dom ger dig kortet. Tar du ett som är godkänt utav Tya är det dyrare men accepteras i andra närliggande länder (tror jag). Norge gör det iallafall.

• athanatos

Har du erfarenhet av lager? Om nite är nog chansen att du får ett lagerjobb rätt liten om du dessutom saknar gymnasiebetyg. Vad har du jobbat med tidigare?

• Nemanja

Nej jag har inte erfarenhet av lager, har aldrig jobbat inom det förut. Därför undrar jag om det är värt att ta truck kort för att kunna få jobb inom det sen  . Jag har jobbat med telefon försäljning och lite i snabb mat restauranger 

• athanatos