Wow, lyssna inte på pessimisten!
Mindre företag anställer helöre den som kommer ined ett leende och ett truckkort i handen pch kanske kunna visa polisreg, än att dom faktiskt bryr sig om ifall du har gjort ditt gymnasium!!!
Jag fick den ända fiskrensar jobbet dom hade ute för en viss period i norge tack vare mitt truckkort! Jag körde aldrig truck, men hon på adecco hade fått in flera tusentals ansökningar, hin hade kollat egenom 700st sa hon och jag var den enda av dom som hade truckkortet! Det var vad hon sa iallafall! Och om du är beredd på tunga lyft och stress så får du garanterat jobb via bemanningsföretag också! Rek. Det inte då bemanningschefen kan vara en riktigt jävel så t om att dom på arbetsplatsen förvånas. Men det har med att dom inte vill förlora rättigheterna till att hitta folk till det företaget. Sen har du ju alla andra ställen än enbart lastbilsåkerier eller matkedjan, t ex vanliga affärer som maxi, ikea, xxl.. Ja finns en hel drös! Jag rycker att det är helt klart värt det! I hittar du ett jobb vilket du gör om du verkligen vill!!! Så har du tjänat in det första månaden som sagt! O det är inte många jobb man gör det på !
Nemanja skrev 2017-04-25 00:26:16 följande:
Vad är skillnaden mellan Truck kort A och B?
Låglyftande och lite högre lyftande. Har du bilkörkort kan du även ta för riktig motviktstruck till markplan. Men jag har bara haft A+B. I Norge fick jag köra alla stora truckar och höglyftande. På nettolagret- (skitjobb sök inte dit iallafall inte via bemanningsföretag!!!) fick jag inte köra deras "stora" truck. Som jag redan hade erfarenhet utav ifrån norge.