Hjälp! vad är det för fel?
Hej,
jag behöver er hjälp! Vår dotter är 7 år, fyller 8 år senare i år.
Jag vet inte hur jag ska göra en lång historia kort.
Vi börjar med förskolan, det började när hon var 4-5 år. hon blev biten hade stoppat upp pärlor i näsan, och inte fick hjälp av pedagogerna. Vi fick bara höra när vår dotter gjort något. vilket fortsatte tills hon skulle börja skolan. Vi tog upp saker som hänt men dom nekade och sa att det inte alls var så. Även om andra barns föräldrar ringde upp och bad om ursäkt för vad deras barn gjort mot vår dotter.
Sen började hon i förskoleklass. Där sa hon dumma saker till kompisarna och ljög typ "jag har en kanin hemma" fast hon inte hade det, enligt mig oskyldiga lögner.
men hon kunde däremot puttas, vilken vi fick ett stopp på.
nu i ettan sitter detta kvar. kompisarna säger att hon ljuger. att hon är dum. läraren och jag har tät kontakt om vad som händer. Det har lugnat ner sig den här terminen om man jämför med tidigare. Hon säger taskiga saker "du är dum" "du är ful" men ångrar sig direkt och blir ledsen.
Hon vet att det hon gör är fel. och säger ofta man får inte göra si och inte så.
MEN hon fortsätter, vi har haft möte med lärare, psykolog, kurator. Men ingen verkar förstå varför hon gör det.
Hon har fått bestraffningar, så som ipadförbud, inget godis mm
Vi har sagt att hon ska få ett husdjur om hon slutar med dom här onödiga kommentarerna.
Idag hade hon hällt vatten i två kompisars skor med två andra kompisar.
dom skyllde på min dotter, att det var hennes idé. en av dom här kompisarna leker hon med på fritiden, och det går jättebra.
Jag vill inte att det ska sluta med att hon inte har några kompisar.
det blir "småbråk" hela tiden, och flera kompisar orkar inte med det här längre och väljer att leka med andra i skolan, MEN kommer gärna och leker hemma hos oss.
Hon går på två fritidsaktiviteter men stora grupper med tjejer i samma ålder, vilket hon har gjort sen hon var 3-4 år, där ser vi inte det här problemet.
Är det någon som är med om något likande eller varit med om det, som kan ge mig råd? Vet inte vad jag ska göra snart.