• liha02

hur kände ni innan ni plussade?

Hejsan,
    Hoppas någon av er kan ge mig lite förklaringar då jag är väldigt förvirrad.Obestämd

Hade ägglossning för 10 dagar sen och jag och min man hade sex före/efter.
    Några dagar efter som bara fortsatt är att jag har molvärk i tjejmagen, ilningar/småhugg i ena äggstocken.
    Kan det vara tidigt tecken på graviditet? och NÄR gör man ett G test?

Med vänlig hälsning Glad

• Svar på tråden hur kände ni innan ni plussade?
  • Jag är bara jag

Gör ett test när du förväntar dig mens- då blir resultatet mer tillförlitligt. Hugg i äggstocken är inget gravidsymptom-ett embryo sitter ju inte i äggstocken. Molvärk är däremot ett vanligt symptom.

• Anonym (MammaT3)

Hej!

Jag har precis samma!

3 dagar efter ägglossningen så fick jag ont i magen, molande värk som bara blir värre... en tryckande känsla plus att det kurrar hela tiden & ilar & hugger! Idag fick jag hugg som fick mig att tappa andan på jobbet... men det kanske var bara 10 st...

Jag hade precis så vid min senaste graviditet som tyvärr slutade i mf i v 10 :(

Men då mådde jag illa, var yr & kände dn konstant bakfylla. Men nu känner jag absolut inget mer... jag har inte ens ont i brösten & det brukar jag ha mellan äl & mens annars! Men som sagt, alla graviditeter är olika... med mina andra tre barn har jag inte känt så!

Vi har försökt få barn sen nov 2015, jag längtar och hoppas att det blir vår tur nu!!! Åh, nu håller jag tummarna för alla i tråden!! :)

Jag ska ha min mens på måndag eller tisdag.

• Anonym (MammaT3)

Vill bara säga också att jag har haft värken varje dag och som jag sa blir den bara värre och värre... :)

• Anonym (MammaT3)

Haha, vill även säga att min mage är så uppblåst sen i går! :)

• liha02
    jag tänkte mer på om huggen jag kände var själva "vandringen" från äggstock till livmodern Glad Nu har det gått över till molvärk i nedre delen av magen.
  • liha02
    Anonym (MammaT3) skrev 2017-04-26 21:15:31 följande:

Hej!

Jag har precis samma!

3 dagar efter ägglossningen så fick jag ont i magen, molande värk som bara blir värre... en tryckande känsla plus att det kurrar hela tiden & ilar & hugger! Idag fick jag hugg som fick mig att tappa andan på jobbet... men det kanske var bara 10 st...

Jag hade precis så vid min senaste graviditet som tyvärr slutade i mf i v 10 :(

Men då mådde jag illa, var yr & kände dn konstant bakfylla. Men nu känner jag absolut inget mer... jag har inte ens ont i brösten & det brukar jag ha mellan äl & mens annars! Men som sagt, alla graviditeter är olika... med mina andra tre barn har jag inte känt så!

Vi har försökt få barn sen nov 2015, jag längtar och hoppas att det blir vår tur nu!!! Åh, nu håller jag tummarna för alla i tråden!! :)

Jag ska ha min mens på måndag eller tisdag.

Åh, då håller vi tummarna för att det är en liten som växer! :) Alla graviditeter är ju olika. Vi har också kämpat sedan November 2015! Jag går på klinik då jag måste ha hjälp på traven. Ätit Pergotime dubbelkur, och första gången det gav utslag att ett ägg växte :) Så nu hoppas jag att det tog sig.
  • Anonym (MammaT3)

Hej!

Ja ok, ja vi ska på utredning i juni om jag inte blir gravid innan! Tog ett gravtest idag som visade neg... är nog inte gravid trots allt! Önskade det var juni så vi får hjälp!

Hoppas hoppas och håller tummarna för dig!!

• Anonym (JW)

Kändes precis som att mensen skulle komma när som helst. Mensvärk och den där blöta känslan som gör att man springer på toa hela tiden för att kolla om det börjat blöda.

Visste inte att jag var gravid, vi hade inte försökt, men nu i efterhand kan jag se när jag läser symtomen jag skrivit ner (skriver ner allt jag känner/märker med min kropp varje dag och har gjort i flera år för att kunna se mönster för när mensen ska komma, har oregelbundna cykler) att mina symtom innan positivt test var stark mensvärk till och från från äl och framåt (till och med vaknade av smärta en natt och samma dag fick jag en liten droppe ljusrosa flytning), mardrömmar, blod från munnen en kväll när jag borstade tänderna, illamående vissa dagar, lätt ömma bröst vissa dagar, extremt sug efter kött och som små svidande bubblor som bubblade upp i halsen (halsbränna?).

• oONinniOo

Med sonen kände jag mig bara febrig innan jag fick ett plus. Den här gången kände jag av molvärk redan ett par dagar efter ÄL som höll i sig. Tyvärr slutade det i missfall (v4+4) nu i veckan, men jag kände på mig redan tidigt att något var fel.

• elyse

Personligen skulle jag aldrig testa innan BIM. Har mått illa och varit väldigt trött som nygravid.

• Anonym (Annis)

Kände svagt till o från i tjejmagen o äggstocken, lite som ÄL-värk fast några dagar innan bim.. Öm på sidorna av brösten o sjukt kass i magen...????

• liha02
    Anonym (MammaT3) skrev 2017-04-27 15:27:17 följande:

Hej!

Ja ok, ja vi ska på utredning i juni om jag inte blir gravid innan! Tog ett gravtest idag som visade neg... är nog inte gravid trots allt! Önskade det var juni så vi får hjälp!

Hoppas hoppas och håller tummarna för dig!!

Då önskar jag er lycka till i framiden! Skrattande
  • liha02
    oONinniOo skrev 2017-04-27 16:40:57 följande:

Med sonen kände jag mig bara febrig innan jag fick ett plus. Den här gången kände jag av molvärk redan ett par dagar efter ÄL som höll i sig. Tyvärr slutade det i missfall (v4+4) nu i veckan, men jag kände på mig redan tidigt att något var fel.

Jag beklagar! Rynkar på näsan Hoppas det vänder för er snart igen! :)
  • Mllm

Även jag känner av molvärk och som en stickande känsla från äggstocken. Uppblåst till tusen, byxorna har knappt gått att stänga. Har inte fått ngt plus ännu men något molar nog på.

Svar på tråden hur kände ni innan ni plussade?