• Izza79

    Tips på alergivänliga/vegan efterätterns till brunch bjudning.

    Hej jo det är så att jag har fått uppgiften att fixa 4 st små efterätter till ett bufebord. Samt en god nötfri müsli.

    Och då ska man udvika nötter/lactos/gluten oh tänka på vegan vännerna...och jag har typ bara nötter ägg mm när jag bakar eftersom jag är en ricktigt nött älskare. (Godis råtta????) eh och det ska vara budget också. Finns det några guldsjälar där ute som har lite tips och idéer. Något favorit resept el nåt.

    Verkligen taksam för svar.

  • Svar på tråden Tips på alergivänliga/vegan efterätterns till brunch bjudning.
  • twistedsocks

    Har du facebook så vill jag tipsa om sidan Kakboken utan ägg och mjölk. Alla recept är veganska och väldigt många finns som glutenfria också. (Det blir ju automatiskt laktosfritt om det är veganskt)

    Hade noll koll på mjölk- och äggfritt innan jag fick en liten allergiker. Det finns numer en glutenfri havremjölk (står glutenfri på den om den är det, kommer inte ihåg märket). Havresmaken försvinner när man bakar med den. Kan du använda mandelmjölk (trots nötallergier) så är Alpros osötade mandelmjölk suverän! 

Svar på tråden Tips på alergivänliga/vegan efterätterns till brunch bjudning.