• em93

    Plåga sig själv på jobbet eller sjukskriva?

    Hej! Är i vecka 21 med vårt andra barn, har sen vecka 19 fått väldigt ont i rygg och bäcken och det blir bara värre och värre, efter en hel dag på jobbet har jag så ont så jag knappt kan sova om nätterna för det värker och jag bara gråter och gråter för jag känner mig helt slutkörd. Som pricken över iet har jag fått magkatarr nu med och får inte knappt i mig någon mat.

    Jag jobbar på kontor, dvs sitter/står minst 8 timmar om dagen, kan tillägga att vi har högsäsong och skulle behöva jobba typ minst 10 timmar övertid varje vecka...

    Foglossningsbälte hjälper ingenting...

    Tror inte jag kommer få sjukskrivning bara för jag har sånt 'lättsamt' jobb... och skulle jag få det så känns det som jag sätter mina kollegor i skiten då dom får göra allt mitt jobb...

    Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Plåga sig själv på jobbet eller sjukskriva?
  • molly11

    Det är väl inte lättsamt jobb om du får så ont att du gråter om kvällarna/ nätterna. Gå och prata med läkare och blir du sjukskriven så ska du inte ha dåligt samvete för det.

  • syntharen

    Du kan ju sjukskriva dig själv en vecka först och sedan se om du kan bli sjukskriven på halvtid först. Försäkringskassan kan ju vara lite kluriga och det kan ju se bättre ut om du vill försöka jobba halvtid iaf.

  • PoL

    Din stackare, så ska du inte behöva må! Tänk på att det är viktigt att få en chans att sova så gott det går nu innan bebis kommer och att må bra. Prata med din bm och be att få tid hos läkare. Det låter som kraftig foglossning tycker jag. Jag jobbar också på kontor och var tvungen att sjukskrivas de sista månaderna innan bf pga rejäl foglossning.
    Lycka till och var rädd om dig!

  • hmg

    Jag har samma som du. Jobbar också på kontor och har på så sätt ett arbete som egentligen inte är fysiskt krävande.

    Men blev sjukskriven i vecka 22+5 pga foglossning, var aldrig några problem att få en sjukskrivning. Blev sjukskriven 25% för att jag själv inte ville ha mer, men läkaren sa att jag bara kunde höra av mig om jag behövde mer. Blev sjukskriven enda fram till bf.

    Nu har jag klarat mig på 25% sjukskrivning och jobbar min sista dag imorgon, så det är skönt! Är i vecka 34 nu.

    Men det jag vill säga är, ta en sjukskrivning! Tänk på dig själv och din kropp. Var aldrig några problem med försäkringskassan heller för min del. :)

  • Ms H

    Det är inte möjligt att anpassa något på jobbet som skulle göra det bättre för din kropp?

Svar på tråden Plåga sig själv på jobbet eller sjukskriva?