Idag har jag hjälp en vän att flytta, ska hjälpa till imorgon med. Packat kartonger och lyft ut till bil från 11.30-16 och nu har jag ont i nacken men det börjar ge med sig lite. Hoppas jag inte skadat mig för vissa kartonger var jättetunga sen att lyfta! Och jag har lovat att hjälpa imorgon med... Så ingen annan träning idag, blev mycket spring och packa snabbt idag.
Har ätit
frukost: 1 tunnbröd med lite smör, 1/2 avokado, 1 skivat kokt ägg + lite sallad i. Och kaffe!
När jag kom hem från affären; 1 cola flaska (godisbit)
Sen lunch, fick springa ut efter att jag handlat: (kl 16.50!!!): 7 bitar sushi + 1/2 glas cava
- handlade igen, sambon var sugen på annat än jag handlat (köpte vanlig pasta).
Middag (21): 2 cannelloni fyllda med köttfärssås, spenat och toppat med riven ost, massa sallad, 2 glas vin (under matlagning + middag).
- Schweppes Zero
Har köpt en minipåse lösgodis och en liten chipspåse 40 g till ikväll. Just nu är jag inte sugen alls, men om vi ser en bra film senare kanske jag tar några godisbitar och lite chips eller bara väljer en sak.
Som sagt, försöker att inte analysera eller begränsa för mycket då jag märkt att jag nästan hetsätit efter mina misslyckade dieter. Meningen är att jag inte heller ska äta 200 g choklad utan att reflektera över det bara för att jag haft en stressig dag, utan äta 2 rutor t.ex för att jag BEHÖVER det. Bättre då att jag äter 40 g chips till en film eller tar 5-10 godisbitar och känner mig nöjd på en lördag - om jag känner för det än att jag känner "nej, nu ska jag bli smal och detta är förbjudet" och äter för lite och sen börjar nästan hetsäta en hel dag och mår skit för att jag misslyckats och ätit "fel". Som att "nu har jag ju ätit en godisbit, då kan jag lika gärna äta allt!". Fler som känner igen sig eller är det bara jag??
Tror ändå jag kommer äta färre kalorier totalt sett då jag ätit mycket choklad och chips annars i veckorna, förutom mat då jag försökt "banta" med en viss metod.