• Anonym (Smalare till jul)

Nu ska fettet bort !! Ner i vikt !

Hejsan !

Nu är jag så trött på att vara tjock ! Så nu ska fettet bort ;)

Har senaste 1 1/2 året haft en pt och även gått kostkurs och försökt hållt mig till olika dieter som lchf och isodieten. Det har gått bra i ca 8 veckor men sen blir jag bara trött på att äta samma mat hela tiden ! Och då skiter det sig . Så nu ska jag göra som jag gjorde efter att jag gick upp 34 kilo när jag va gravid.

Jag ska äta diet shake *2 och middag och mycket motion och lite styrketräning på det och hoppas på att jag till december går ner 15 kg.

Jag börjar på tisdag 2 maj och kommer på söndagar att skriva vad jag gått ner och vilken typ av motion och träning jag har utfört under veckan !

Är det nån som vill hala på så gör gärna det :)

• Svar på tråden Nu ska fettet bort !! Ner i vikt !
  • Snugggfe

Dieter är super tråkiga, men ett måste när man vill gå ner. Har du testat Viktväktarna? Där har dom en app på AppStore som hjälper dig att räkna points. Samt så kan du äta vad du vill men du måste hålla dig till pointsen. Kommer inte ihåg vad set kostar men du väger dig hemma så sparar du en massa pengar.

Lycka till ????

• Anonym (Smalare till jul)

Har testat allt känns det som :( och ingenting fungerar. Så därför kör jag på detta då det funkade galant för 7 år sen. Återstår och ser om det funkar lika bra nu :) men det hoppas jag .

Meny ack för tipset

• Anonym (5kg)

Sedan jag började nytt arbete i början av året så har jag gått ner 5 kg. Cyklar eller går till jobbet då det endast är 1 km dit. Sen eftersom det är inom hemvården så blir det ju oftast att man rör på sig en del. Blir lätt att man är upp i halvmilen när man jobbar. 
    Äter frukost på jobbet runt 10 tiden och då blir det oftast kaffe och yoghurt/kvarg. Sen äter man lunch runt 13 tiden. 
    Efter jobbet så äter jag oftast antingen 2 mindre måltider mellan 16-20 alt middag runt 17-18 tiden. 

• Anonym (Nu kör vi!)

Jag är på, 6 kg ska bort till midsommar!

Långpromenader och inga sötsaker är vad som gäller till målet är nått.

• Anonym (Överviktig)

Hej, jag vill också vara med! Har lika mycket att gå ner som dig TS, 15 kilo! 

Jag har precis som du testat alla möjliga dieter. Räknat kalorier, LCHF, Dukan m.fl. men sedan skiter det sig efter några veckor... Min tanke nu är att helt sluta fokusera på maten. Jag ska testa att äta vad jag vill till frukost, lunch och middag och ev. ett mellanmål men ändå riktig mat och inte skräp och se om det funkar. Typ - äta när man är hungrig helt enkelt men lagom. Tänker också börja motionera massor! Skulle vara guld om jag kan gå ner 5 kg iallafall till sommaren (juni/juli)  

Idag har jag ätit

ca 1 dl kvarg med lite musli (3 msk?)

Ett tunnbröd med en färsbiff (100 g ca), sallad, tomat och smör

En 1x1 dm stor lasagne bit (mager lasagne) med massa sallad

2,5 glas cava (brukar dock inte dricka någon alkohol alls)

Lång dag på jobb så bara 30 min snabb promenad!

• Anonym (Maria)

Jag kan också hänga på! Faktum är att jag tänkte på att starta en tråd av samma typ, så det var toppen att det fanns en.

Jag är den typiska jojo-bantaren, men nu vill jag verkligen tappa ungefär 15 kg! Idag väger jag 91 till mina 170 cm.

Jag tänkte köra LCHF-light. Vill man äta strikt blir maten så väldigt begränsad och det funkar inte i längden. Sedan har min son ett Wii och där finns en massa fysiska spel som jag tänkte prova (wii fit).

• Anonym (Överviktig)

Idag har jag hjälp en vän att flytta, ska hjälpa till imorgon med. Packat kartonger och lyft ut till bil från 11.30-16 och nu har jag ont i nacken men det börjar ge med sig lite. Hoppas jag inte skadat mig för vissa kartonger var jättetunga sen att lyfta! Och jag har lovat att hjälpa imorgon med... Så ingen annan träning idag, blev mycket spring och packa snabbt idag.

Har ätit

frukost: 1 tunnbröd med lite smör, 1/2 avokado, 1 skivat kokt ägg + lite sallad i. Och kaffe!  

När jag kom hem från affären; 1 cola flaska (godisbit)

Sen lunch, fick springa ut efter att jag handlat: (kl 16.50!!!):  7 bitar sushi + 1/2 glas cava

- handlade igen, sambon var sugen på annat än jag handlat (köpte vanlig pasta).

Middag (21): 2 cannelloni fyllda med köttfärssås, spenat och toppat med riven ost, massa sallad, 2 glas vin (under matlagning + middag).

- Schweppes Zero

Har köpt en minipåse lösgodis och en liten chipspåse 40 g till ikväll. Just nu är jag inte sugen alls, men om vi ser en bra film senare kanske jag tar några godisbitar och lite chips eller bara väljer en sak. 

Som sagt, försöker att inte analysera eller begränsa för mycket då jag märkt att jag nästan hetsätit efter mina misslyckade dieter. Meningen är att jag inte heller ska äta 200 g choklad utan att reflektera över det bara för att jag haft en stressig dag, utan äta 2 rutor t.ex för att jag BEHÖVER det. Bättre då att jag äter 40 g chips till en film eller tar 5-10 godisbitar och känner mig nöjd på en lördag - om jag känner för det än att jag känner "nej, nu ska jag bli smal och detta är förbjudet" och äter för lite och sen börjar nästan hetsäta en hel dag och mår skit för att jag misslyckats och ätit "fel". Som att "nu har jag ju ätit en godisbit, då kan jag lika gärna äta allt!". Fler som känner igen sig eller är det bara jag??

Tror ändå jag kommer äta färre kalorier totalt sett då jag ätit mycket choklad och chips annars i veckorna, förutom mat då jag försökt "banta" med en viss metod. 

• Triggermamman

Hej, jag hakar också på.

Jag har ca 30 kg som ska bort... Jag har valt att minska på pasta, ris och potatis samt att ta en långpromenad varje dag minst fem dagar i veckan. Jag hoppas gå ned åtminstone 5 kg till september och 5 kg till till januari.

Jag orkar varken räkna points eller köra någon speciell diet fullt ut. Att börja röra på mig är gott nog :)

• Anonym (Maria)

Jag håller på att lyssna på "Hjärnkoll på vikten" av Martin Ingvar och en till. Den är riktigt intressant och handlar om hur maten påverkar hjärnan och vårt beteende. Den kan rekommenderas.

• Anonym (H)

Ni som vill gå ner och vikt o äter tunnbröd, lasagne, pasta etc Det ni beskriver låter mycket i mina öron, mycket kolhydrater. Ta bort kolhydrater helt under en period och ät mycket protein så kommer det gå fortare.

Svar på tråden Nu ska fettet bort !! Ner i vikt !