• Anonym (undrar)

kan soc se pengarna?

kan soc se pengar man har sparat på olika konton i olika banker eller ser dom bara vad man själv lämnar in kontoutdrag på?? 

• Svar på tråden kan soc se pengarna?
  • Anonym (Förhoppningsvis)

Förhoppningsvis så kan de se pengarna så att vi skattebetalare slipper punga ut pengar till folk som myglar.

• Anonym (de ser)

De har ju rätt att få in ditt årsbesked samt din deklaration, så vill du mörka så kommer du åka dit.

• åkte fast

Ja tyvärr... Min sambo försökte gömma undan pengar och jag vettefan hur de fick veta men de hittade pengarna!! Så vi åkte fast..... Soc kan fan se allt!

• Anonym (BrittaBerit)
    åkte fast skrev 2017-04-27 14:30:06 följande:

Ja tyvärr... Min sambo försökte gömma undan pengar och jag vettefan hur de fick veta men de hittade pengarna!! Så vi åkte fast..... Soc kan fan se allt!

Menar du att det är dåligt att de kan se om man försöker lura dem? Hoppas verkligen att de kan se allt!
  • Anonym (de ser)

Blir asförbannad på sånt här.
    Har en bekant som jobbade samtidigt som hon vabbade (inte soc alltså). Systematiskt i åratal. Hon skröt vitt och brett om sina dubbla "löner". Folk surnade till och flera tipsade försäkringskassan som gjorde en kontroll. Hon blev återbetalningsskyldig med över 200 000 kr! Och ränta på det. Att hon inte hamnade i fängelse för bedrägeri är faktiskt förvånande.

• Anonym (Ja)

Ja de kan se sparade pengar i olika banker. Så om inte din moral stoppar dig så borde risken att åka fast göra det.

• Anonym (Hm)

Ja, de kan se vilket är bra.

• Anonym (Fd försörjningsstöd.)

Fast man får faktiskt ha ett sparande även med försörjningsstöd. Olika summor i olika kommuner och ändras från år till år.

• Anonym (Va)
    Anonym (Fd försörjningsstöd.) skrev 2017-04-27 15:56:04 följande:

Fast man får faktiskt ha ett sparande även med försörjningsstöd. Olika summor i olika kommuner och ändras från år till år.

I min kommun och i kommunen jag arbetar får man inte ha mer än någon hundralapp.
  • Anonym (Fd försörjningsstöd.)
    Anonym (Va) skrev 2017-04-27 16:06:33 följande:

I min kommun och i kommunen jag arbetar får man inte ha mer än någon hundralapp.

När jag hade stödet så fick vi ett år ha max 20 tusen sparat och det andra året 12 tusen kr. De 8 tusen man isf hade "extra" räknades in i normen. Enklast är att prata med sin handläggare och be om svar ang sparande mm skriftligt.
Svar på tråden kan soc se pengarna?