• Anonym (Ryggbesvär)

Helkroppsmassage även brösten?

Idag var jag på en helkroppsmassage för första gången i mitt liv. Har gått på en mängd behandlingar innan men tänkte att jag beställer en helkroppsmassage så kan jag få längre tid med fokus på ryggen. Jag är inte direkt pryd och tyckte inte det var jätte konstigt när hon masserade rumpan:) Men när hon masserade både magen och brösten blev jag bara så paff att jag inte fick fram något alls. Så nu är min undran. Hör det till vanligheten? Står inte direkt någonstans när man bokar, vad exakt som innefattas av en helkroppsmassage :)

• Svar på tråden Helkroppsmassage även brösten?
  • Anonym (--)

Det är säkert olika, MEN när jag varit på helproppsmassage har de på sin höjd masserat runt om, alltså inte på hela bröstet.

• Frontline

Helkroppsmassage ja det låter som just massage på hela kroppen..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Annika)

När jag har varit på det har de masserat rumpan och lite magen, men inte brösten.
    Man masserar ju muskler, och själva brösten är ju inte muskler.

• Anonym (Ryggbesvär)

Okej två som varit på helkroppsmassage och inte varit med om massage på själva brösten.

Jag tyckte att själva brösten blev för intimt och konstigt. Kommer inte gå dit igen. Men nästa gång jag får för mig att boka helkroppsmassage någonstans ska jag fråga vad som innefattas.

• Kasperina

När jag varit på helkroppsmassage har jag alltid bett dem fokusera extra på rygg, nacke och skuldror då det är anledningen till att jag gått dit. Jag har ingen aning om vad de skulle ha gjort annars Det är viktigt att du berättar vad du vill ha när du går dit.

• Johan75
    Anonym (Annika) skrev 2017-04-29 00:58:33 följande:
    När jag har varit på det har de masserat rumpan och lite magen, men inte brösten.
    Man masserar ju muskler, och själva brösten är ju inte muskler.
    Allt på kvinnobrösten är inte muskler, men bröstmuskulaturen finns där. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (aa)

oj jag hade bett dem sluta om de hade gett sig på mina bröst. 
    Bröstmuskulaturen som Johan75 nämner (se här en man som vill tala om för oss kvinnor "hur det är" haha!) finns ju under brösten.
    Sitter och testar på mig själv nu men det är inte speciellt trevligt. Beroende på var man är i menscykeln kan ju bröst både ömma och göra ont så skulle tro kvinnor kan uppleva det här på väldigt olika sätt.

Sa du inget? 

• Guapa

Det är väldigt olika skulle jag säga. Vanligare att de masserar bröstmuskulaturen utomlands än i sverige är min upplevelse. Jag gillar inte massage på framsidan (mage/bröstkorg) men undantag för framsida axel. Däremot en rejäl strech av bröstmusklerna genom att dra i armarna kan vara skönt.

Var inte rädd för att säga till var du vill bli masserad extra och vad de kan hoppa över helt. Det är du som styr, inte massören :)

• Anonym (Thea)

Jag har får runt om brösten inte själva brösten och det var ganska snabbt gjort den delen inget ingående direkt .. Skulle vara rejält obekväm med att bli tagen på brösten även om jag nu råkar ha väldigt små efter barnen :-/

• Johan75
    Anonym (aa) skrev 2017-04-29 09:34:15 följande:
    Bröstmuskulaturen som Johan75 nämner (se här en man som vill tala om för oss kvinnor "hur det är" haha!) finns ju under brösten.
    Hoppsan! Klev jag över någon gräns? Borde jag inte ha skrivit det jag skrev? Borde jag formulerat mig annorlunda?
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Helkroppsmassage även brösten?