• wildflowers

Matvägrare snart 2 år

Har en matvägrare som varit negativ till mat sedan 5 månaders ålder. Vi har alltid haft det kämpigt med magen och mat. (Allergier/ exrrem förstoppning och mkt tråkiga läkarbesök)

Hur går det för era barn? Är det svårare på förskolan? Vad hjälper? Hur hanterar ni känslorna som uppstår hos när era barn matvägrar? Jag tycker det är så tufft

• Svar på tråden Matvägrare snart 2 år
  • Långbenopluto

Vi hade samma problem.

Vi slutade oroa oss och truga honom. Vi började med näringsdrycker istället, som även förskolan gav. Dom fick vi på recept av läkare.

Efter ca 1,5 år så började han plötsligt äta själv, utan problem

• Annelie 76

Min har varit extremt svår. I början fick han "önskekost" dvs mat som vi vet att han äter. Det blev pasta och nånting med köttfärs nästan varje dag. Nu är det bättre (2,5år) och han behöver inte särskild mat längre (även om han fortfarande är kräsen).

• wildflowers

Ja precis men så är min också. Mycket kycklingfile, pasta korv, pommes, omelett , pannkakor och mackor. Det.är typ det han äter. Inga såser eller frukter

Bara banan o lite äpple kan han smaka ibland

Frukt Smoothies går bra, klämmisgrötar ibland. Typ cheerios och yoghurt till frukost.

Men det ska lirka och luras/distraheras för att han ska få i sig. ???????? vad blev vändpunkten för ditt barn?

Svar på tråden Matvägrare snart 2 år