• mb300

Drogtester.

Hej, har aldrig skrivit här så får se om det blir rätt.
    För ett tag sedan så fick vi en anmälan till socialen om mig (pappan) som handlade om droger och såklart så påbörjades det en utredning och jag börja med urinprov som även skickas på analys. Hon som brukar ta dom har med sig en kille som egentligen inte jobbar med sånt och inte har utbildning eller erfarenhet och han ska med mig in på toa och ta proverna.
    Känns inte jätte seriöst. Sen så har jag vart ren på alla även det första direkt efter anmälan men det sista visa 0,03 på THC och nu tror socialen att jag röker på.
    Har inte en aning om hur jag blev posetiv.

• Svar på tråden Drogtester.
  • Anonym (sluta upp..)

hasch kan sitta i väldigt länge när rökte du sisst? Ta inte minsta lilla drog eller nånting så är problemet löst.

• Anonym (sluta upp..)

Är du helt säker på att du ej sysslat med droger be om att ta om testet. Annars får du väl erkänna att du rökt på "en gång" och göra dina kissprov, sen efter ett tag är den saken ur värden.

• mb300

mina första va rena och hade jag rökt på efter så hade det visat på mer än 0,03

• mb300

Frågan är om vem som helst får göra urin proven, krävs det inte lite?

• Anonym (Linn)
    mb300 skrev 2017-04-30 03:40:39 följande:

Frågan är om vem som helst får göra urin proven, krävs det inte lite?

Man behöver ingen utbildning för att ha koll när någon kissar. Låter mer som någon form av dålig bortförklaring
  • Anonym (sluta upp..)
    mb300 skrev 2017-04-30 03:39:24 följande:
    mina första va rena och hade jag rökt på efter så hade det visat på mer än 0,03
    Du svarar inte på frågan antar att du rökt på igen och testerna är inte så exakta..
  • Anonym (.)

Att de följer med in på toa visar snarare att det är seriöst. De vill förvissa sig om att du inte byter ut provet t.ex.

Sluta droga. Ta det här som en varning, om nu värdet var lågt så skulle det ju kunna vara så att du blivit utsatt för det via t.ex. passiv rökning. Så du kanske kan bortförklara 1 test. Men skärp till dig, socialen ska man inte bråka med.

• Anonym (anonym)

Behövs ingen utbildning för att vara med vid urinprov utan behövs bara två enkla instruktioner.
    1. Se till att man ser att urinen kommer direkt från penis ner i koppen.
    2. Kolla så att inga fingrar kommer ner i provet.

0,03 på thc vid labbanalys är tvärsäker förekomst och långt utanför felmarginalen. Har för mig att tester under 0,005 bedöms vara möjligen osäkra.

• Anonym (fd missbrukare)

Dom där testerna kan visa lite vad som hellst.. Det förnekas ofta av soc o liknande men det är sanningen.

(Antar det är dom "billiga" standardtesterna som man inte ens kan dömas rättsligt på, pga opålitligheten)

Svar på tråden Drogtester.