• Sophie90

Gravid?

Jag undrar om jag kan vara gravid? Har en vecka kvar till mens, igår när jag var på toa så kom det rosa på pappret. Men sen har det inte kommit något mer. Började få lite mensvärk igår, vet inte om det är inbillning men har ont lite till & från. Svullna bröst & ömma bröstvårtor, svullen mage, började igår också känna av illamåendet och det är kvar idag!

Nojjar över att det är mensen som är på g men har aldrig känt av det såhär tidigt.. vad tror ni?

• Svar på tråden Gravid?
  • Jooosen

Hej! Låter som grav symptom. Det du fick på pappret kan vara en nidblödning. Alltså något som kan hända när ägget fäster. Bara att vänta o se helt enkelt. Men låter som sagt som symptom tycker jag!

• Milou3

Tycker också det låter lovande :)

Har själv aldrig mått illa innan bim vid mina graviditeter men en del känner ju av det tidigt.

Däremot ömma bröstvårtor är mitt första tecken på graviditet. Är aldrig öm i dem utom just vid tidig graviditet :)

Du kommer nog få ett fint plus om 3-4 dagar!

• Sophie90

Tack för svaren ?? Håller tummarna för ett plus, vi har bara försökt sen januari, men tycker minsann att det är våran tur nu ???? Uppdaterar!

• Sophie90

Menar du att jag skulle kunna testa redan idag? Trots att mensen inte ska komma fören nästa helg?

• Sophie90

Kom lite mer rosa på pappret för en timme sen ca.. fortfarande väldigt ljust!

Hoppas verkligen inte det är mensen "/

• Göteburgare

Det är samma hormon som gör att du mår illa som även ger utslag på Stickan. Men jag skulle nog vänta med att testa om jag vore du. Du kan ju likaväl vara illamående pga nåt annat och då är det onödigt att slänga pengar på ett test.

• Sophie90

Fortfarande ingen mens, rosa på pappret en gång idag. Illamåendet är kvar, likaså ömma bröstvårtor och mensvärk..

• Göteburgare
    Sophie90 skrev 2017-05-02 13:42:13 följande:

Ingen bebis den här månaden, mensen kom imorse :(

Beklagar. Men det är ju bara två veckor till du får försöka igen :)
Svar på tråden Gravid?