• Ellsor

Gravida i Lund? Kanske ses på fika?

Hej! Jag är gravid i v. 21+3 och ska föda i september.

Jag har precis flyttat till lund och känner inte någon här som är i samma sits.

Har bott i Lund tidigare men de jag känner här är inte alls i tankar på barn utan snarare för karriär eller studerar (Vilket i och för sig också är spännande men kanske inte vad jag söker just nu)

Finns här någon mer än jag som bor i Lund och väntar barn? Känner mig en smula ensam i min graviditet. :) skulle vara trevligt att ses på en fika eller bara chatta lite här på familjeliv om det känns bättre. Jag är öppen för förslag.

Jag är 28 år och väntar mitt första barn.

Kram från Ellen

• Svar på tråden Gravida i Lund? Kanske ses på fika?
  • ellano

Hej Ellen!
    Jag bor också i Lund och väntar vårt första barn. Jag är 30 år, går in i vecka 23 nu, jag hörs gärna och ses ev längre fram!

Mvh,
    Ellen

• hhanna

Hej!

Jobbar i Lund och har tidigare bott i Lund, men bor nu en bit utanför. 
    Är 28 år och väntar vårt första barn, är i vecka 26 nu.

Känner inte heller någon, här i trakten som har barn i tankarna så hade varit kul att höras o kanske ses!

• MoaLou

Hej!
    Jag är i vecka 30 med första barnet, 23 år och bor i Lund. Är student och ingen jag känner här har eller väntar barn.

Hur har era graviditeter varit hittills? Hur mycket har ni fixat inför barnets ankomst än så länge?

• hhanna
    MoaLou skrev 2017-05-02 20:49:25 följande:

Hej!
    Jag är i vecka 30 med första barnet, 23 år och bor i Lund. Är student och ingen jag känner här har eller väntar barn.

Hur har era graviditeter varit hittills? Hur mycket har ni fixat inför barnets ankomst än så länge?

Klara mig undan illamåendet i de tidiga veckorna och var endast super trött. Har dessutom klarat mig ifrån foglossning, hoppas det fortsätter så med!  Så än så länge har min graviditet varit bra :) Tycker dock att veckorna går på tok för sakta! 
    Hur är det med er andra?

Har i princip bara fixat säng, vagn och lite kläder. Så har en del att kvar att fixa!
    Hur mycket har ni andra fixat?
  • Paincake

Hehe, jag kunde inte låta bli att svara i tråden. Jag heter också Ellen, gravid i v 39 och bor utanför Lund. Är visserligen lite äldre än er (35) och har två barn sen innan på 7 och 4 år.

• MoaLou
    Vad lustigt att så många av er heter Ellen. Skrattande

Har ni bestämt vilket babyskydd ni ska ha? Har börjat kika på det nu, men tycker det är svårt att veta om det dyraste alltid är det bästa. Man vill ju inte riskera sitt barns säkerhet såklart, men betala tusenlappar extra för design och andra detaljer som inte höjer säkerheten är kanske inte det jag är ute efter. Finns ju så mycket annat som gör att konstanterna drar iväg i och med barnets ankomst.
  • Paincake
    MoaLou skrev 2017-05-10 11:41:30 följande:

Vad lustigt att så många av er heter Ellen. Har ni bestämt vilket babyskydd ni ska ha? Har börjat kika på det nu, men tycker det är svårt att veta om det dyraste alltid är det bästa. Man vill ju inte riskera sitt barns säkerhet såklart, men betala tusenlappar extra för design och andra detaljer som inte höjer säkerheten är kanske inte det jag är ute efter. Finns ju så mycket annat som gör att konstanterna drar iväg i och med barnets ankomst.

Vi har valt ett som går att klicka fast i vagnen. Det är ovärderligt när man bara snabbt ska in i en affär, till Bvc eller bebis har somnat. Många babyskydd är rätt tunga och då är det skönt för en sargad kropp att slippa bära skyddet i armarna. Självklart har vi valt ett med rätt märkning. Den här gången blev det ett Maxi Cosy med Isofix-bas.
  • Antispin

Hej!
    Jag bor i Lund och går in i v. 22 nu - BF i slutet av september. Jag är 23 år och väntar första barnet! Jag träffar gärna andra gravida i Lund, ingen i min bekantskapskrets väntar eller har barn.

• Ellsor

Hej ! Vad kul att så många är pepp! Förlåt att mitt svar har dröjt så, nu är jag iaf tillbaka på banan.

Vad sägs om att jag skapar en fb-grupp och bjuder in alla er som vill ses på fika eller bara hänga och lära känna varandra i sommar.

Tycker att det är enklare med Facebook, vad tycker ni?

Vad kul att så många heter Ellen..hihi. fint namn

Kanske vi ska satsa på en träff i starten av juni?

Kram på er alla!

Svar på tråden Gravida i Lund? Kanske ses på fika?