• Sidewalks

Hur skickar jag brev till USA steg för steg?

Hej hej jag är en tjej på 17-18 snart och jag vill skicka en tröja och en liten present till min kompis som bor i USA. Problemet är att jag vet inte hur jag ska göra, vilket brev jag ska välja eller hur mycket priset blir. Jag frågade postnord fast fattade fortfarande inte men de rekommenderade att jag skall skicka med REK brev. Så om jag ska skicka med REK , hur ska jag göra ? Vart ska jag lägga tröjan och hur ska jag skicka den? Kan någon hjälpa mig att förklara steg i steg vad jag kan göra och hur?

• Svar på tråden Hur skickar jag brev till USA steg för steg?
  • Kasperina

1. Köp ett kuvert (finns tex vadderade hos postombud)
    2. Skriv namn och adress
    3. Gå till postombud och be att få skicka rekommenderat till USA

• gamlapappan

Tulldeklarationen kan vara bra att komma ihåg också. Det är en grön lapp som klistras på kuvertet där du skriver vad det innehåller mm. Lappen får du också av ditt postombud.

• Sidewalks
    gamlapappan skrev 2017-05-01 17:30:09 följande:

Tulldeklarationen kan vara bra att komma ihåg också. Det är en grön lapp som klistras på kuvertet där du skriver vad det innehåller mm. Lappen får du också av ditt postombud.

Betalar jag tull även när det är under 1 kg?
  • Sidewalks
    Kasperina skrev 2017-05-01 13:02:16 följande:

1. Köp ett kuvert (finns tex vadderade hos postombud)

2. Skriv namn och adress

3. Gå till postombud och be att få skicka rekommenderat till USA

Hej Hej Tacl för ditt svar! Hur ska jag köpa en postförpacking för tröjan?
  • gamlapappan
    Sidewalks skrev 2017-05-01 17:46:20 följande:
    Betalar jag tull även när det är under 1 kg?
    Nej, jag tror inte att du eller mottagaren behöver betala någon tull, men en tulldeklaration behöver alltid göras så att tullen vet vad paketet innehåller och vem som skickat det.
Svar på tråden Hur skickar jag brev till USA steg för steg?