• Shelsie

V 6 känner inget HJÄLP

Som rubriken lyder. Har gått in i v 6 och jag känner INGET! Jag har haft växtvärk innan men den avtog för 2 dagar sen, jag har svullna bröst men det är de enda. Jag har starka kännslor av att jag fått ett missfall men att embryot inte har "ramlat" ut än. Känns som om man liksom kan känna på sig sånt här. Har någon annan varit i samma sits trots att det gått bra? Att man inte jämnt av något alls?

• Svar på tråden V 6 känner inget HJÄLP
  • Anonym (--)

Du skriver att du gått in i v.6 menar du då att du är i v.5+0 eller 6+0?

Oavsett, symptomen kommer och går under en graviditet, det är bara att gilla läget. Fram till v.22 kan inte sjukvården göra något, annat än att konstatera missfall eller inte. Men i det stora hela så "spelar ju inte detta så stor roll", eftersom de ändå inte gör något speciellt om det går åt skogen.

Avvakta och se, så länge du inte blöder eller krampar så kan man inte annat än att räkna med att det är en normal graviditet som fortgår som vanligt.

• GrönaDruvan

Men vad exakt ska du känna så tidigt? Att du har ömma bröst är ju också ett symptom. Det är ju lika vanligt att inte känna nåt så tidigt som att göra det... vänta du nån vecka eller två så ska du se att du säkert känner mer, och gör du inte det så är det ju bara härligt!
    Finns ju inget som tyder på att du ska ha fått missfall, man kan inbilla sig så mycket. Blir det missfall så blir det.
    Önskar dig lycka till!

• Måne09

Jag kände också inte mycket symtom i v6.. det kom senare för mig.. men en del har inte så mycket symtom alls. du kanske är en av dom? :)

• GrönaDruvan

Förresten så började jag känna i vecka 7, och då vart jag sängliggandes i 5 veckor och illamående i ytterligare 6 veckor...det är inte så kul det heller...

• sw1986

Jag började känna i vecka 7 sist, och vissa känner inget alls på hela graviditeten. Ingen fara :)

• Treansresa

Jag hade ockdå bara brösten i den veckan. Kände lite illamående till och från från v 7-13. Jag var också orolig ibörjan att något var fel.

Vet att det är svårt men försök njut lite:) och har du möjlighet boka ett privat vul om några veckor:) det kan lugna mycket!

Lycka till med graviditeten :)

• Shelsie

Jo, jag hade ju lite växtvärk ibörjan när jag egentligen skulle ha mens typ. Men nu så känner jag inte mycket alls :/ blir bara orolig. Är i V6 (5+3) idag, så det känns skönt att veta att de flesta har fått symptom i v 7. Ska försöka njuta men man kanske ska tala med bm om de här

• Juliii86
    Shelsie skrev 2017-05-05 14:57:09 följande:

Jo, jag hade ju lite växtvärk ibörjan när jag egentligen skulle ha mens typ. Men nu så känner jag inte mycket alls :/ blir bara orolig. Är i V6 (5+3) idag, så det känns skönt att veta att de flesta har fått symptom i v 7. Ska försöka njuta men man kanske ska tala med bm om de här

Förstår att du känner dig orolig när symtomen inte finns där längre. Som andra säger så kan det vara olika från person till person. Försök slappna av och njut av graviditeten så mycket du kan för sen kanske det slår till med alla möjliga symtom. Ja det är bra om talar om för din bm om din oro. Bm finns ju där för dig om du behöver hjälp med något. Det kommer gå bra ska du se och grattis till graviditeten :) Är själv gravid i vecka 23 (22+3).
  • Shelsie

Nu har de gått ett tag sen jag skrev den här träden men jag fick en liten blödning idag och så fick jag lite smärta som växtvärken fast mer eftersom som jag skrev tidigare har jag inte haft så många gravidsymptom. Är väldigt orolig och antar det värsta. Någon som har haft samma fast de inte varit missfall?

• any19877
    Shelsie skrev 2017-05-15 18:11:15 följande:

Nu har de gått ett tag sen jag skrev den här träden men jag fick en liten blödning idag och så fick jag lite smärta som växtvärken fast mer eftersom som jag skrev tidigare har jag inte haft så många gravidsymptom. Är väldigt orolig och antar det värsta. Någon som har haft samma fast de inte varit missfall?

Hej, hur gick det ts? Är i samma sits nu nämligen
  • greatbigworld

Kände mig totalt jävla ogravid fram till vecka 18 när jag började känna lite rörelser. Annsrs mådde jag typ bara illa. Innan jag blev gravid trodde jag att det verkligen skulle kännas i hela kroppen så snacka om att jag mådde piss när allt kändes som vanligt, bara att jag mådde illa konstant i 8 veckor. Var helt övertygad om att lillen dött flera gånger men just nu ligger han och sparkar för fullt i magen i vecka 26 :)

• greatbigworld
    any19877 skrev 2017-05-21 16:23:10 följande:
    Hej, hur gick det ts? Är i samma sits nu nämligen
    Jag blödde flera gånger fram till vecka 12. Är i vecka 26 nu och bebis mår prima!
  • Ankan373

Du är inte ensam om att inte känna något! Jag är i v 5+4 idag och känner ingenting mer än ömma bröst. Har också haft växtvärk i tjejmagen innan, men den har avtagit! Har läst mig till i olika forum att det är fler som är med om detta, men att symtom kan komma som

En käftsmäll framöver ;)

Svar på tråden V 6 känner inget HJÄLP